BAZAR

Plăcerea sigură de la automat – afacere profitabilă la alţii, eşec la noi

Deşi au mizat pe creşterea vânzărilor automatelor de tip vending, cei care visau să ajungă milionari din comercializarea prezervativelor la automate au pierdut pariul. Nici cifrele de la nivelul întregii pieţe nu le dau şanse prea mari celor care au alocat bani pentru ca amorezii să întreţină relaţii sexuale protejate.

Un român foloseşte, în medie, un prezervativ anual, de două ori mai puţin faţă de un ungur. La polul opus se află britanicii, care folosesc, în medie, şapte prezervative pe an. Mai mult, consumul mediu anual în România a scăzut, anul trecut, cu 10% faţă de 2010.

”Ca să fi ajuns la nivelul de consum înregistrat în Marea Britanie, românii ar fi trebuit să treacă printr-o revoluţie sexuală aşa cum au trecut britanicii, să fi avut câteva generaţii care să fi fost educate în spiritul culturii britanice, în care prevederea este o lecţie de viaţă extrem de importantă. Sunt cutume, paternuri comportamentale care ne ţin departe de britanici. Din păcate, noi suntem pradă unor scheme comportamentale în care este absentă educaţia, prudenţa şi minimul acela de siguranţă pe care ar trebui să îl ai atunci când intri într-o relaţie de tip sexual”, explică psihologul Hanibal Dumitraşcu.

În ceea ce priveşte declinul pieţei cu 10%, în 2011, psihologul consideră că, starea de spirit a oamenilor (depresia cvasigeneralizată, scăderea apetitului pentru relaţii sexuale sau caracterul intempestiv al acestor realţii, care duce la inutilizarea prezervativului) şi educaţia sunt factorii care au dus la scăderea vânzărilor de prezervative.

Tonomatele de prezervative, ocolite de bucureşteni

”E o chestie la început în România, nu e o afacere”, spune unul dintre cei care vinde tonomate de mici dimensiuni pentru comercializarea prezervativelor. În ciuda preţului mic cu care vinde aceste echipamente, pornind de la circa 100 euro, a tarifelor practicate pentru plata unui prezervativ, maximum 2 lei pe bucată, şi a economiei făcute, prin lipsa conexiunii la curent electric şi dimensiunile reduse, care diminuează extrem de mult costurile, iniţiatorul acestei mini-afaceri nu este deloc mulţumit de rezultatele obţinute până acum.

Alţii au renunţat deja la această afacere: ”S-a schimbat firma, nu mai avem nicio legătură cu aşa ceva”, a declarat unul dintre reprezentanţii Axess Vending, când a fost întrebat despre evoluţia vânzărilor de prezervative la automate.

Idei chinezeşti, pe meleaguri româneşti

”Ideea cu automatele de prezervative mi-a venit în timp ce vizitam un site de exportatori din China. Am studiat puţin piaţa prezervativelor din România şi din alte ţări europene şi mi s-a părut că această afacere va avea un potenţial bun şi în România”, povesteşte Tiberiu Popescu, cel care a pus bazele siteului automateprezervative.com.

Micul antreprenor spune că a început această mini-afacere, pe care o consideră un hobby, cu 2000 euro, bani investiţi în stocuri, realizarea siteului de prezentare, publicitate pe internet şi în ziare. ”Până în momentul de faţă am avut vânzări mici, dar numărul celor care vor să se informeze despre automatele de prezervative a crescut. Piaţa prezervativelor din România are un potenţial neexploatat. Însă, vânzarea de prezervative prin intermediul automatelor încă este o afacere în care nu a investit nimeni cu adevărat în România”, spune Tiberiu Popescu.

Bucureşteanul care comercializează tonomate pentru comercializarea acestor metode contraceptive este convins că vânzarea prin intermediul automatelor oferă un mare avantaj pentru că le permite clienţilor să scape de inhibiţii atunci când cumpără prezervative. Acesta mai spune că produsele de la automate au preţuri mai mici faţă de cele practicate în magazine.

Un calcul făcut de Popescu arată că un automat de dimensiuni reduse care comercializează prezervative, cum este cel pe care îl vinde prin firma sa, aduce un profit de minimum 80 lei la fiecare reîncăcare. Însă, banii obţinuţi din această activitate variază substanţial în funcţie de poziţionare.

Sociologul Mircea Kivu crede că automatele de prezervative nu au ajuns la timp în România, în contextul în care oamenii nu mai sunt atât de inhibaţi. ”Știu că în Occident astfel de automate au avut mare succes. Poate că au sosit prea târziu în România. În Vest, automatele de prezervative au apărut când oamenii erau mai inhibaţi şi le era peste mână să meargă la farmacie, iar aceste aparate erau ideale pentru ei fiindcă se instalau în locuri mai discrete. Tonomatele au fost instalate în Occident tocmai pentru a-l face pe om să treacă peste inhibiţii şi să îi permită să le cumpere discret. Între timp, oamenii au scăpat de inhibiţii, iar automatele de prezervative nu mai sunt atât de căutate. Alta era povestea în anii `80 – `90 şi alta e acum”, a declarat, pentru B365.ro, Mircea Kivu.

Psihologul Hanibal Dumitraşcu este de părere că persoanele care s-au obişnuit să cumpere prezervative nu mai au niciun fel de reţineri atunci când îşi achiziţionează astfel de produse de contracepţie.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button