Pistele de biciclete promise pentru București, un vis îndepărtat. Nicușor Dan: Au un defect fundamental, proiectul tehnic este prost sau foarte prost

10 apr. 2024
4028 afișări
Pistele de biciclete promise pentru București, un vis îndepărtat. Nicușor Dan: Au un defect fundamental, proiectul tehnic este prost sau foarte prost
Pistele de biciclete promise pentru București, un vis îndepărtat. Nicușor Dan: Au un defect fundamental, proiectul tehnic este prost sau foarte prost. Sursa foto: Unsplash

Pistele de biciclete promise pentru București rămân un vis îndepărtat. Nicușor Dan a spus de ce nu au fost realizați cei 30 de km de piste pentru biciclete pentru care fosta administrație a lăsat proiecte.

Amintim că, anul trecut, la începutul lunii iulie, primarul Capitalei îi invita pe bucureșteni să completeze un chestionar privind elaborarea unui master plan pentru dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete din oraș.

Tot în iulie 2023, Nicușor Dan spunea că termenul pentru realizarea master planului este primăvara anului 2024, iar contractul are o valoare de 530.000 lei fără TVA.

Nicușor Dan spune de ce nu a făcut pistele de biciclete promise pentru București

Au un defect fundamental, proiectul tehnic este prost sau foarte prost. Deci nu poate fi realizat în modul în care a fost scris. Atunci este nevoie de o reproiectare, a explicat Nicușor Dan, potrivit HotNews.ro.

În 2014, PMB a obținut o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru amenajarea a 100 de km de piste pentru biciclete.

Abia în 2018 a reușit Primăria Capitalei să facă proiectul pentru obținerea fondurilor, atunci când au și fost demarate lucrările la primul tronson, Piața Victoriei – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Strada Nicolae Caramfil – Șoseaua Pipera, iar apoi tronsonul Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești).

Destul de recent, în 2022 și 2023, Primăria Capitalei a prevăzut bani în buget pentru realizarea pistelor de pe Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Șoseaua Ștefan cel Mare – Șoseaua Mihai Bravu (17,20 km) și pistele de pe Bulevardul Libertății – Piața Constituției – Bulevardul Unirii – Bulevardul Decebal – Bulevardul Basarabia – Stadionul Național (11,60km). Cu toate acestea, nici până azi nu au fost realizate proiectele, iar autorizațiile de construire au expirat.

PMB a început să refacă proiectele tehnice, spune primarul General

Nicușor Dan spune că PMB a început să refacă proiectele tehnice, ca să înceapă proiectarea.

Ceea ce am început să facem pentru pista de biciclete de la Piața Constituției până la Arena Națională, reproiectare, ceea ce am făcut pe tronsonul din Prelungirea Ghencea, reproiectare, ceea ce vom face în Prelungirea Ghencea, în contractul pe care îl vom atribui curând pentru bucățile care nu s-au făcut, din nou va reîncepe cu reproiectare, a explicat primarul Capitalei, într-o declarație de presă susținută, miercuri, 10 aprilie, pe Bulevardul I.C. Brătianu, conform news.ro.

Luna trecută, într-un interviu acordat HotNews.ro, Nicușor Dan a spus că PMB lucrează la un master plan de biciclete pentru tot orașul. În mandatul său au fost făcuți vreo 5-6 km de piste pentru biciclete:

Evident, nu sunt mulțumit de ce am făcut.

În 2023, PMB a făcut doar 1,6 km de piste noi pentru biciclete și a refăcut pista trasată pe Șoseaua Kiseleff (aproximativ 2 km).

Cookies