ȘTIRI

Pistă modernizată după mai bine de 20 de ani pe aeroportul Otopeni! Se întâmplă pentru prima oară după 1997

Cinci luni au durat lucrările de modernizare a pistei 2 a Aeroportului Otopeni. Este prima mare lucrare la pistă efectuată din 1997 încoace.

Modernizarea a costat 127 de milioane de lei, iar acum, la Otopeni, poate ateriza orice aeronavă, indiferent de mărimea sa. Cu toate acestea, ministrul transporturilor nu este deloc mulțumit de cum arată principala poartă aeriană a țării. Până la construcția unui nou terminal, Cătălin Drulă vrea ca actuala aerogară să capete o față nouă. Lucrările de renovare ar putea începe, cu puțin noroc, chiar anul acesta.

Pistă modernizată pe aeroportul Otopeni

Modernizarea aeroportului Otopeni a început anul trecut cu pista 2, iar lucrările începute la finalul verii s-au terminat recent. Reparațiile au vizat inclusiv lucrări la dalele de beton de sub asfalt și s-a modernizat 100% sistemul de balizaj care ghidează avioanele la decolare și la aterizare. Pista are o lungime totală de 3,5 kilometri și o lățime de 60 de metri.

Inaugurarea pistei modernizate s-a făcut vineri în prezența ministrului transporturilor. Cătălin Drulă s-a arătat nemulțumit de cum arată în prezent aeroportul și i-a trasat câteva sarcini noului șef de la aeroport, numit în funcție la finalul lunii trecute.

„Avem de făcut reparații capitale la pista 1, acum că pista 2 este în regulă și nouă. Avem de făcut modernizarea sistemului de parcări, renovarea terminalului 1. Am văzut cu toții acele imagini care nu ne fac deloc mândri de cum se intră în România prin Otopeni”, a spus Cătălin Drulă.

Un nou terminal la Otopeni?

Renovarea actualului terminal ar putea începe chiar de anul acesta, în timp ce pista 1 ar putea intra în reparații anul viitor. Între timp, se va lucra la actualizarea strategiei de dezvoltare a aeroportului, pusă pe hârtie în urmă cu 13 ani și care presupune inclusiv construirea de la zero a unui nou terminal. Investiția totală este estimată la peste 4,7 miliarde de lei.

„Anul acesta terminăm studiul de fezabilitate, sperăm să avem buget ca de la anul să intrăm cu licitație pentru proiectare și executie. Tot programul strategic are deadline în 2027, deci lucrări finalizate”, a arătat Cosmin Peșteșean, director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

Un alt mare proiect de investiții este reabilitarea Aeroportului Băneasa. Lucrările ar trebui să fie gata în mai.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button