BAZAR

Piețele din București au ajuns pe Facebook. Pagina care îți arată prețuri și imagini în timp real

Pagina de Facebook Piețe din București  a fost creată acum două luni de două studente din București: Ioana Cozma și Alexandra Popescu, în vârstă de 24, respectiv 26 de ani, ca proiect pentru masterul de Social Media și Marketing Online de la SNSPA, pe care îl urmează.

„Ideea a pornit ca o temă pentru facultate: scopul era să generăm un canal de comunicare online care să educe tinerii în legătură cu un anumit subiect. Am făcut o listă de teme care nu au mai fost abordate până acum și părea că piețele au fost uitate în mediul virtual, așa că am decis să le aducem mai aproape de oameni.”, povestesc fetele.

Bazată pe motto-ul Noi vizităm piețele din București pentru tine și îți dăm de veste cum e vremea la tarabe„, pagina de Facebook oferă informații despre prețurile și marfa din piețele bucureștene, precum și recomandări.

Fetele verifică piețele dimineața  și au un sistem bine pus la punct: Alexandra vorbește cu vânzătorii, iar Ioana face fotografiile.

„De obicei, mergem în weekend-uri dis-de-dimineață, odată cu pensionarii, și ne aprovizionăm cu material pentru toată săptămâna. Dacă găsim ceva ieșit din comun, pozăm cu telefonul și le postăm în timp real. Unii vânzători sunt reticenți și ne roagă să pozăm doar marfa, dar unii vor să fie fotografiați și chiar ne pun să le aducem poza „developată”. Un cuplu de vânzători din Drumul Taberei așteaptă deja de la noi o poză înrămată după ce le-am făcut o ședință foto serioasă.”, povestesc inițiatoarele.

Și ce dacă ține oamenii la distanță? O salată de ceapă verde cu ridichi e binevenită oricând! #PieţeDinBucureşti

Posted by Piețe din București on Sunday, 17 May 2015

 

Până acum, au analizat șase piețe din Capitală: Crângași, Matache, Obor, Berceni, Drumul Taberei și Veteranilor și spun că, pentru început, s-au concentrat mai mult pe interacțiunea cu oamenii și la felul în care își aranjează marfa pe tarabă.

Pe pagină sunt postate și infografice cu un design prietenos, care arată proprietățile diverselor legume și fructe. De grafică se ocupă Ioana, pe baza unor informații luate de pe site-uri specializate.

Publicul-țintă al proiectului este, firește, format din tineri, pentru care vor să aducă piața aproape, măcar virtual, însă inițiativa se adresează și părinților care au descoperit recent rețeaua de socializare. Scopul principal pe care vor să-l atingă inițiatorele: să viziteze toate piețele din București, pentru ca mai apoi să publice o hartă și o clasificare a acestora.

„Plănuim să facem și o clasificare a piețelor în funcție de calitate și preț, adunate într-o hartă a Bucureștiului, dar pentru asta trebuie să le vedem mai întâi pe toate. Pe Facebook, ne dorim să interacționăm mai mult cu publicul și să primim recomandări, precum fotografii, povești sau informații despre piețele de lângă ei.”, explică.

Pe lângă Piețe din București, Ioana și Alexandra au demarat și un proiect de muzică, PARTYtura, Ioana fiind totodată omul din spatele paginilor Student din Provincie și De Aici Vin Ideile.

Știți ce-ar merge în seara asta? Niște varză călită și cârnați. Găsiți tot ce vă trebuie ca să gătiți asta la Piata obor! #PiețeDinBucurești

Posted by Piețe din București on Wednesday, 6 May 2015


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button