Piedone face pași spre digitalizare. Primăria Sectorului 5 are o nouă platformă digitală

Primăria Sectorului 5 are de săptămâna aceasta o nouă platformă digitală, care permite şi oferă mai multe operaţiuni online. Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone a afirmat încă de preluarea mandatului că îşi doreşte digitalizarea Primăriei, astfel încât cetăţenii să poată interacţiona mult mai facil cu instituţia, inclusiv de pe telefonul mobil.

Astfel, locuitorii din sector şi nu numai vor putea depune unele documente online, fără a mai fi nevoiţi să piardă timp la ghişeele primăriei, după cum urmează:

– Înrolare în sistem;
– Cerere şi eliberare certificat fiscal;
– Declaraţie şi decizie impunere auto;
– Declaraţie şi decizie impunere clădiri şi terenuri;
– Declaraţie şi decizie scoatere evidenţă auto;
– Alte tipuri de formulare electronice;
– Depunere online cereri la registratură.

Ce servicii mai sunt disponibile online

De asemenea, aceştia îşi vor putea face programări prin intermediul site-ul pentru eliberarea unor documente, cum ar fi certificatele de naştere sau cărţile de identitate. În acest mod se vor evita cozile care obişnuiau să se formeze la sediul Serviciului Evidenţa Populaţiei din Bulevardul George Coşbuc. Cuplurile care îşi doresc să se căsătorească vor putea să se programeze online la Starea Civilă, pentru depunerea documentelor, se arată într-un comunicat oficial.

Aceste servicii vin în sprijinul contribuabililor care erau nevoiţi să petreacă mult timp la cozile ce se formau la Primăria Sectorului 5. Astfel, aceştia vor beneficia de servicii prin mediul online, fără a parcurge drumuri incomode la ghişeu. Platforma poate prelua în mod prompt solicitări prin internet, 24/24, 7/7 zile şi este capabilă să deservească mai mulţi cetăţeni simultan, fără întreruperi şi incidente. Contribuabilul este informat în mod automat despre stadiul cererii şi poate accesa o secţiune de comunicare cu inspectorii alocaţi rezolvării cererilor în curs.

Platforma este integrată 100% cu sistemul intern al instituţiei, conduce la scurtarea timpului petrecut de un funcţionat pentru rezolvarea unei solicitări prin:

– Automatizarea fluxului de prelucrare a solicitărilor, alocare automată a numărului de înregistrare pe documente (la intrare dar şi la ieşire);
– Documentele sunt emise de platformă, din 2 click-uri Validează/ Generează fără să fie nevoie operarea efectivă a documentelor – rapiditate şi automatizare în instituţie.

Încrederea contribuabilului este câştigată prin transparenţă şi vizibilitatea în livrarea serviciului oferit de platformă.

Regulamentului de atribuire şi exploatare a locurilor de parcare a intrat în vigoare

De asemenea, începând de astăzi, intră în vigoare Hotărârea privind aprobarea Regulamentului de atribuire şi exploatare a locurilor de parcare de reşedinţă de pe raza Sectorului 5, aflate în administrarea Sectorului 5 al Municipiului Bucureşti nr.51/31.03.2021.

Prin această hotărâre, cetăţenii care solicită un loc de parcare au de îndeplinit mai multe condiţii, conform art.6 din HCL S5 nr.51/31.03.2021 (regulamentul este disponibil aici: https://sector5.ro/hotararea-nr-51-31-03-2021-privind-aprobarea-regulamentului-de-atribuire-si-exploatare-a-locurilor-de-parcare-de-resedinta-de-pe-raza-sectorului-5-aflate-in-administrarea-sectorului-5-al-municipiulu /). Noua cerere poate fi descărcată de pe https://sector5.ro/administratia-domeniului-public-formulare/ sau ridicata personal de la sediul Primariei Sector 5.

Pe noua platformă digitală există şi modulul care le va permite locuitorilor din sector să verifice în timp real şi transparent care este situaţia locurilor de parcare pe raza sectorului. Aplicaţia de gestionare a parcărilor de reşedinţă din Sectorul 5 va funcţiona în perioada următoare în modul Demo, pentru a identifica toate eventualele probleme de funcţionalitate şi pentru ca cetăţenii din sector să se familiarizeze cu aceasta. În momentul de faţă este activă doar Strada Năsăud, astfel încât pentru a putea face un flux de solicitare a unui loc parcare, rugăm locuitorii din sector să folosească adresa Strada Năsăud.

Cererile introduse în sistem vor fi şterse automat după finalizarea acestora. Aşteptăm feedback-ul cetăţenilor din Sectorul 5 prin intermediul butonului suport, care se află în colţul din dreapta sus al aplicaţiei.

„Primăria Sectorului 5 devine smart, la doar jumătate de an după ce am preluat mandatul de primar. Înţeleg nevoia de digitalizare şi transparenţă în toate instituţiile publice şi acesta este motivul pentru care am solicitat ca această platformă digitală să fie gata în cel mai scurt timp. Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să stea la cozi la ghişee, iar funcţionarii Primăriei Sectorului 5 vor lucra mult mai eficient. Digitalizarea instituţiei înseamnă în acelaşi timp şi limitarea răspândirii COVID-19, având în vedere că locuitorii din sector şi nu numai vor putea face numeroase solicitări direct în mediul online.

Aşadar, contribuabilii vor putea interacţiona mult mai uşor cu angajaţii primăriei, chiar şi de pe telefonul mobil. Viitorul înseamnă digitalizare, iar noi trebuie să ne adaptăm.”, a transmis Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone.