GREEN CITY

Petiţia „Dreptul la aer”, semnată de 3.000 de oameni. Se cer PMB măsuri pentru reducerea POLUĂRII

„Prin lege, Primăria Capitalei poartă responsabilitatea luării de măsuri eficiente anti-poluare. În fapt, însă, în 2018, prin adoptarea Hotărârii CGMB nr. 325 privind aprobarea Planului Integrat de Calitate a Aerului (P.I.C.A.) în Municipiul București 2018-2022, Primăria Capitalei a încălcat mai multe dispoziţii legale. Amintim aici doar faptul că a fost utilizat un studiu expirat, realizat cu 5 ani înainte de aprobarea P.I.C.A. Mai grav este faptul că P.I.C.A. precizează clar că prin aplicarea măsurilor I.3 şi I.4 se aşteaptă o sporire a traficului motorizat, şi implicit a poluării, în condiţiile în care nu există nicio măsură de limitare a traficului motorizat”, se arată într-un comunicat emis de OPTAR, unul dintre ONG-urile implicate în campanie.

Inițiatorii petiției reproșează Primăriei Capitalei și că desființează mai multe linii de tramvai și că niciuna dintre măsurile urgente stabilite de P.M.U.D. nu a fost realizată, cu toate că termenul a expirat (2 ani).
„La capitolul „incoerenţă” poate fi dat şi exemplul măsurii I.12, de redeschidere a unor linii de tramvai închise pentru reabilitare (Pantelimon şi Liviu Rebreanu), prin care Primăria anunţa că se aşteaptă la o reducere a poluării datorată acestor facilităţi. Totuşi, chiar în această perioadă, în Bucuresti se desfiinţează 5 linii de tramvai „pentru sporirea încrederii și interesului populației pentru acest mijloc de transport nepoluant”, conform comunicatului Primăriei”, potrivit sursei citate.

Inițiatorii reproșează și faptul că municipalitatea vrea să amenajeze mai multe pasarele pietonale în București.

„Tot un exemplu de administrare haotică a mobilităţii se încadrează şi ideea „revoluţionară” de construcţie a unor pasarele pietonale. Primăria Capitalei a minţit atunci când a afirmat că realizarea pasarelelor este în concordanţă cu prevederile Planului de Mobilitate Urbană Durabilă sau când a afirmat că acest tip de pasarele pietonale sunt soluţii adoptate şi de alte capitale europene. De fapt, în interiorul localităţilor, pasarelele şi pasajele pietonale care nu sunt la nivelul trotuarelor sunt puternic combătute de experţii în mobilitate urbană durabilă. În capitalele europene, multe dintre aceste pasaje şi pasarele pietonale au fost desfiinţate (ca utilizare normală), fiind înlocuite cu treceri pentru pietoni. Dealtfel, aprobarea sumelor alocate construcţiei de pasarele pietonale s-a făcut făcut pe ascuns, fără niciun fel de dezbatere publică care să permită publicului să îşi spună opiniile. De exemplu, referitor la eficienţă, trebuie precizat că totalul costurilor alocate pentru cele 8 pasarele pietonale este de câteva ori mai mare decât accesibilizarea a câteva zeci de kilometri de trotuare. Prin comparaţie, dacă cele 8 pasarele nu rezolvă decât traversarea străzilor în 8 puncte, la costuri de mii de ori mai mari decât trecerile de pietoni, accesibilizarea trotuarelor putea rezolva problemele pietonilor pe o reţea extinsă de zeci de kilometri de trotuare, aşa cum se cere imperativ în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D.)”, se arată în comunicatul de presă.

OPTAR(Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button