BAZAR

Peste 70% din apelurile primite în 2013 la 112 au fost false. 11.000 de cetățeni, sancționați

„Multe persoane sună fără a avea o urgență, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți”, precizează STS într-un comunicat remis, vineri, Agerpress.

În urma constatărilor făcute de către autoritățile statului, 10.892 cetățeni au fost sancționați conform legii pentru apeluri false și abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate în județele Teleorman și Suceava și în București.

Statistica pe anul 2013 realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale arată că la Numărul Unic de Urgență 112 au fost primite și tratate 17.463.468 apeluri.

Dintre acestea 29,09% au fost reale și 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanță — 60,66%, Poliție — 24,77%, ISU/ SMURD — 12,59% și Jandarmi — 1,88%”.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button