Peste 60 la sută dintre români folosesc internetul zilnic, iar numărul este în creştere

de:
19 mai 2014
2 Afișari
Peste 60 la sută dintre români folosesc internetul zilnic, iar numărul este în creştere

Cifrele sunt corespunzătoare perioadei de măsurare cuprinse între 1 decembrie 2013 şi 28 februarie 2014 şi au fost transmise membrilor BRAT pe 14 mai. În ceea ce priveşte scopul utilizării zilnice a internetului, datele furnizate de BRAT conturează o scădere a interesului românilor pentru ştiri, precum şi pentru informaţiile de tip auto şi sport, însă semnalează o creştere a interesului pentru zona de jocuri online şi de divertisment.

Un factor care a contribuit la această tendinţă este şi faptul că măsurarea a inclus şi perioada sărbătorilor de iarnă. Referitor la intenţia de achiziţionare de bunuri şi servicii pentru perioada măsurată, se remarcă scăderea intenţiei de achiziţionare de telefoane mobile şi de servicii de telefonie mobilă, precum şi scăderea intenţiei de achiziţionare de servicii de cablu-TV, asigurări şi credit.

În schimb, studiul relevă o creştere a intenţiei de achiziţionare de servicii turistice. Se poate estima că şi această evoluţie este tot o consecinţă a perioadei de referinţă a studiului. În cadrul studiului au fost publicate rezultate de audienţă pentru 154 de site-uri. BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media. SATI este realizat de BRAT şi reprezintă singurul instrument recunoscut de industria media pentru măsurarea şi evaluarea performanţelor în mediul virtual. SATI a fost lansat în urmă cu şapte ani şi oferă date despre peste 300 de site-uri şi de mobisite-uri, în urma unui sistem complex de cercetare online care reuneşte cinci componente: trafic, audienţă şi caracteristici socio-demografice, streaming, mobisites şi mobile in-app şi monitorizare de publicitate (MIPO).

Cookies