Peste 2.8 milioane de lei pentru digitalizare, în Sectorul 2. Banii sunt obținuți din fonduri europene nerambursabile

17 mart. 2022
158 Afișari
Peste 2.8 milioane de lei pentru digitalizare, în Sectorul 2. Banii sunt obținuți din fonduri europene nerambursabile
Peste 2.8 milioane de lei pentru digitalizare, în Sectorul 2. Banii sunt obținuți din fonduri europene nerambursabile | Sursă foto: Facebook-Radu Mihaiu

Radu Mihaiu, primar în Sectorul 2 al Capitalei, a anunțat că au fost obținute fonduri nerambursabile ce vor fi folosite pentru simplificarea birocrației și digitalizare.

Fonduri europene nerambursabile pentru digitalizare, în Sectorul 2

Administrația publica a primit fonduri europene nerambursabile în valoare de 2.896.659,94 lei (TVA inclus). Aceste fonduri au fost obținute prin programul POCA (Programul Operațional Capacitate Administrativă). Suma de bani ce a fost alocată va fi investită în cadrul Direcției pentru Asistență Socială și Protecția Copilului din Sectorul 2.

Primarul Radu Mihaiu dorește ca prin investirea acestor fonduri nerambursabile să simplifice birocrația și să eficientizeze sistemul actual. De asemenea se dorește și creare unei transparențe în ceea ce privește munca funcționarilor publici. Radu Mihaiu a mai spus și că prin modernizare și digitalizare va putea exista o imagine de ansamblu a serviciilor pe care instituția publică le oferă cetățenilor din sector.

Va fi încă o cărămidă la temelia unei primării de secolul 21, așa cum ne-o dorim toți locuitorii Sectorului 2.

Radu Mihaiu a anunțat, prin postarea făcută pe Facebook, că acest proiect urmează să se deruleze pe o perioadă de 16 luni.

Ce altă administrație publică din București dorește digitalizarea

La începutul anului, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a anunțat că dorește să digitalizeze administrația pe care o conduce. Investițiile ce sunt necesare pentru realizare acestui proiect au fost prevăzute în proiectul de buget al anului 2022.

Prin intermediul platformei pe care Clotilde Armand dorește să o realizeze, cetățenii vor putea efectua mai multe operațiuni, printre care:

  • Să facă programări în cadrul Primăriei Sectorului 1,
  • Să depună documente,
  • Să facă sesizări,
  • Să verifice stadiul cererilor depuse.

Motivul pentru care se dorește digitalizarea administrației este de asemenea, ca și în cazul primarului Sectorului 1, diminuarea timpului mare de așteptare ce se datorează birocrației greoaie și plimbatul excesiv de hârtii dintr-un birou în altul.

Cookies