Marșul va începe la ora 14.30, punctul de întâlnire fiind intrarea în Parcul Herăstrău de la Piața Charles de Gaulle, iar punct final – Intrarea în Parcul Tineretului. Organizatorii fac un apel către posesorii de autoturisme să evite deplasarea cu mașina în zona în care este anunțat marșul. Având în vedere că la marș și-au anunat participarea atât bicicliști, cât și pietoni, persoane în scaun rulant sau persoane pe role, este posibil ca Poliția Rutieră București să impună restricții în zonă. Pentru că ziua de 22 septembrie este marcată la nivel European ca fiind „Ziua fără Mașini”,
invităm șoferii să ni se alăture ca pietoni.
*Traseul marșului este următorul:
*Piața Charles de Gaulle-Bulevardul Mareșal Constantin Prezan-Arcul de
Triumf-Șoseaua Kiseleff-Piața Victoriei-Șoseaua Nicolae Titulescu-Pasajul
Basarab-Șoseaua Grozăvești-Întoarcere la Intrarea Grozăvești-Șoseaua
Grozăvești-Pasajul Basarab-Șoseaua Nicolae Titulescu-Piața Victoriei-Calea
Victoriei-Piața Națiunile Unite-Splai Independenței-Izvor-Splai
Independenței-Bulevardul Libertății-Bulevardul Națiunile Unite-Strada
Izvor-Calea 13 Septembrie-Bulevardul Libertății-Piața
Constituției-Bulevardul Unirii-Piața Unirii-Bulevardul Dimitrie
Cantemir-Parcul Tineretului.
La marș sunt așteptate toate persoanele care doresc o infrastructură funcțională pentru București: trotuare pentru pietoni, parcări pentru mașini, benzi dedicate transportului în comun, piste funcționale pentru bicicliști.
„Proiectele primarului Sorin Oprescu au condus la congestionarea Bucureștiului, la nivelul tramei stradale și la impracticabilitatea mersului pe trotuare, cauzat de trasarea pistelor de biciclete pe trotuare și de lipsa locurilor de parcare. Fundația Motivation susține protestul, solicitând Primăriei Municipiului București respect față de persoanele în
scaun rulant și accesibilizarea corectă a orașului. Sâmbătă, mii de bucureșteni vor fi în stradă pentru a cere primarului un oraș pentru oameni!” – transmit organizatorii.
La nivelul Uniunii Europene, prin implementarea Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă, toți participanții la trafic au fost armonios conciliați, iar orașele, dincolo de un înalt grad de funcționalitate, sunt dezvoltate armonios și la adevăratul potențial turistic. Sâmbătă, mii de bucureșteni vor cere același lucru de la autoritățile române.
„Pentru că Sorin Oprescu le refuză bucureștenilor dreptul la un oraș al oamenilor, Comunitatea Bicicliștilor din București și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) organizează cel mai mare marș pe biciclete pentru a-i cere acestuia demisia din funcția de Primar General al Capitalei.” – se arată în comunicatul tansmis anterior redacției.
În mod ironic, Primăria Municipiului București a anunțat înscrierea sa la Săptămâna mobilității europene, mințind însă pe site-ul european dedicat evenimentelor, lăudându-se cu piste de biciclete modernizate.
În privința pistelor de biciclete, municipalitatea se laudă cu crearea unor piste noi, prelungirea celor existente și reabilitarea lor. În realitate însă, din cele 40 de piste de biciclete amenajate până în prezent în valoare de 10 milioane de euro, au mai rămas doar trei, din zona Prezan – Herăstrău. Restul au fost declarate ilegale și închise de Brigada Rutieră pentru că puneau în pericol siguranța pietonilor, iar acum bicicliștii sunt obligați de codul rutier să circule pe carosabilul nemarcat.