SMART CITY

Perle de la examenul de Titularizare 2013: Profesorii, mai proști decât elevii

„Obiectivele de invatare se indeparteaza de creerul elevilor precum o fata Morgana, dar plansile pe care le fac ii ajuta sa inteleaga mai bine lectia” – iata un fragment din lucrarea de titularizare a unui invatator nemultumit ca scolarilor nu le place muzica clasica si lalaie hituri cu cozi ca-n Jamaica, citat de Pro tv.

„Certat” cu ortografia, un invatator, amator de metafore, dovedeste ca si pe copii ii „citeste” greu.
„Episodic, unele obiective de invatare se indeparteaza de CREERUL elevilor precum o fata Morgana. Cand te uiti in ochii lor si zici ca au priceput, iti dai seama ca citeau esemesuri sub banci.”

Altii ajung la enunturi si mai confuze ori lipsite de logica.
”Noi trebuie sa folosim metode si mijloace cat mai CAPTIVE pentru a le SUSTRAGE atentia copiilor. Intr-o zi le-am prezentat pe proiector un filmulet despre organul uman”

Trecem la lucrarea unui alt candidat, care a incercat sa spuna cum isi va structura lectiile: „Voi incerca sa incurajez comunicarea orala pentru CA COPIII vorbesc prea mult la telefon in afara scolii si chiar in incinta clasei.”
„Nu e interzis sa mobilizezi copilul CU CALIFICATIVE nesatisfacatoare, scrie acelasi dascal. Cred ca face bine sa-l mai stimulezi si negativ, desi parintii sar in cap. Si eu am fost corijenta si am dovedit ca pot ajunge departe.”
Sunt si candidati care au vrut sa descrie colaborarea cu elevii la ora: „Multi elevi nu folosesc aliniatele, desi i-am invatat sa puna doua degete la marginea foii si sa lase liber. Ei spun ca au degetele subtiri si doua degete de ale mele sunt mai groase decat ale lor.”
„De multe ori cand nu stiu lectia COPII spun ca ii doare capul. Ca sa facem asa o gluma, le spun la fetite ca sunt prea mici pentru scuze din astea.”


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button