Pericol public pe șine în București. “Când o să deraieze un tramvai și vor fi și victime, să nu ziceți că n-ați știut!” Dezastru pe calea ferată urbană din S2

25 ian. 2023
651 Afișari
Pericol public pe șine în București. “Când o să deraieze un tramvai și vor fi și victime, să nu ziceți că n-ați știut!” Dezastru pe calea ferată urbană din S2
Pericol public pe șine în București. “Când o să deraieze un tramvai și vor fi și victime, să nu ziceți că n-ați știut!” Dezastrul de pe calea ferată urbană din S2 | Sursa foto: Felix Costin/Ești din Sectorul 2

București, 2023. Șine de tramvai din care bucățile fie lipsesc, fie se îndreaptă ca iataganele spre anvelope sau chiar spre podeaua vreunui mijloc de transport mai lipsit de noroc. Câini fără stăpân sau cu stăpâni pe care nimeni nu-i amendează niciodată, deși își lasă ilegal animalele să umble în afara curților și, eventual, să atace oameni.

Am mai putea pune pe o listă a pericolele publice de la tot pasul și miile de hârtii și cartoane cu avertismentul „Atenție, cade tencuiala!”, un fel perfid de a-ți spune, de fapt, „e problema ta că n-ai văzut afișul, ți-a căzut niște perete-n cap și acum ești la spital.”

Din toată lista (încă incompletă) de mai sus, vorbim acum despre problema uriașă a șinelor de tramvai dezastruoase care se întind pe o suprafață periculos de mare din rețeaua de cale ferată urbană a Capitalei.

Semnal de alarmă: „Aproape toate șinele de tramvai din S2 sunt pericol public!”

În ultimele zile, bucureșteanul Felix Costin, administrator al grupului de Facebook „Ești din Sectorul 2” a făcut impresionantă documentare a stării șinei de tramvai de pe mai multe trasee STB din S2.  A publica imaginile atțt în grupul pe care îl administrează, cât și pe Info Trafic Rutier – Bucuresti si Ilfov / Accidente / Filmari / Radare„:

Aproape toate șinele de tramvai din sectorul nostru sunt un pericol public! Mă refer la șinele de pe șoseaua Pantelimon, șoseaua Colentina, bulevardul Basarabia, bulevardul Barbu Văcărescu, bulevardul Dimitrie Pompei, bulevardul Chișinău, bulevardul Lacul Tei, strada Maica Domnului, strada Lizeanu și strada Reînvierii! Singura zonă cât de cât acceptabilă este pe șoseaua Petricani! În rest, numărăm zilele și orele până când vom avea un Breaking News tragic! Faceți ceva cu ele, că de peste 10 ani vatmanii raportează zilnic probleme pe aceste șine! Ce facem când se va răsturna un tramvai? Câte semnale de alarmă să mai tragem? Așteptați să se întâmple o tragedie pentru a acționa?

În București sunt 50 de kilometri de șină de tramvai care are nevoie urgentă de reabilitare și despre care primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, promitea la un moment dat că se repară într-un an. Acesta ar fi anul în care ar urma să dispară din oraș acest pericol public.

Pericol public pe șine în București. “Când o să deraieze un tramvai și vor fi și victime, să nu ziceți că n-ați știut!” Dezastrul de pe calea ferată urbană din S2
Pericol public pe șine în București | Sursa foto: Felix Costin / „Ești din Sectorul 2”

„Vatmanii sunt cu ochii cât cepele pentru a evita deraierea”

Într-o altă serie de imagini, Felix Costin vorbește despre pericolul și mai mare care apare când se lasă întunericul:

În ultimele două zile v-am arătat starea jalnică a șinelor de tramvai din sectorul nostru! Acum, când este ora 18:00, vreau să vă arăt că lucrurile sunt mai grave după lăsarea întunericului! Vatmanii sunt cu ochii cât cepele pentru a evita răsturnarea tramvaielor! Trezirea domnilor din administrație, până nu e prea târziu! Nu vrem să asistăm la noi deraieri, accidente sau drame produse pe șinele astea! Opriți tramvaiele câteva luni, înlocuiți terasamentul, șinele și celelalte componente, apoi reluați circulația tramvaielor!  

Numai într-o singură zi – luni, 23 ianuarie 2023 –  în București au deraiat trei tramvaie, iar în această dimineață, alte două au sărit de pe șine.

Cele mai degradate șine de tramvai din București

STB anunța, în iunie anul trecut, că a finalizat studiile de fezabilitate la nivel de Documentații de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru modernizarea liniilor de tramvai pe 50 kilometri de rețea, ceea ce reprezintă mai mult de o treime din totalul de cale ferată urbană din București.  Multe sunt tronsoane realizate între anii 1975 – 1985, care nu au fost niciodată reabilitate, și care sunt acum într-o stare tehnică improprie circulaţiei tramvaielor.

În noiembrie 2022, Primăria Capitalei anunța că a lansat licitația pentru modernizarea a 44 km de linie de tramvai, valoarea estimată a contractului fiind de aproape 1,9 miliarde lei. Cele mai degradate linii de tramvai din București sunt pe:

  • Bulevardul Th. Pallady,
  • Bulevardul 1 Decembrie 1918,
  • Bulevardul Basarabia,
  • Calea Călărașilor,
  • Bulevardul Corneliu Coposu,
  • Bulevardul Pache Protopopescu,
  • strada Traian,
  • Bulevardul Expoziției  

 

Tot la sfârșitul anului 2022, STB anunța că va cumpăra aproape 1.300 de tone de șină, cu o valoare de peste două milioane de euro.

Între timp, rămân temeri și avertismente ale multor bucureșteni:

Aviz celor responsabili: când o să deraieze un tramvai și o să fie victime, să nu ziceți că n-ați știut!  

Îți recomandăm să citești și:

 

Cookies