Am vorbit în ultima vreme destul de mult despre pericolul public pe care îl reprezintă zecile de kilometri de șină de tramvai ruptă din rețeaua de cale ferată urbană din București. Este una dintre problemele serioase de infrastructură pe care le are transportul în comun din Capitală și pentru care Primăria Generală și STB promit rezolvări, măcar parțiale, în acest an.
Să nu uităm că în București sunt 50 de kilometri de șină de tramvai cu probleme, care reprezintă un potențial pericol atât pentru traficul rutier cu mașini, cât și pentru transportul de călători.
Mulți bucureșteni trag semnalul de alarmă ori de câte ori întâlnesc în oraș astfel de situații periculoase. Acesta este un nou exemplu. În această dimineață, pe grupul de Facebook „Infotrafic București și Ilfov”, un bucureștean publică această imagine, însoțită de o descriere simplă:
Bulevardul Basarabia, în dreptul Alexandreea Club, sensul spre Piața Muncii.
Șina de tramvai veche și periculoasă de pe Bulevardul Basarabia reprezintă un segment din totalul de e 50 de kilometri cale ferată urbană cârpită și ruptă, pe alocuri cu bucăți de fier contorsionate.
Pe toate traseele STB cu șine degradate, tramvaiele abia se mișcă, iar mașinile se aleg deseori cu avarii, de la anvelope străpunse la julituri serioase.
La sfârșitul anului trecut, Societatea de Transport București (STB) anunța că, în 2023, va cumpăra aproape 1.300 de tone de șină de tramvai, tocmai pentru a înlocui traseele cu problemă.
Îți recomandăm să citești și: