ARHIVA B365

SCHIMBĂRI la penetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-A1. Ce modificări au fost aduse PROIECTULUI

Propunerea de diminuare a culoarului pentru tronsoanele 2 şi 3 ale penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 de la trei benzi la numai două benzi de circulaţie presupune, în fapt, renunţarea la drumurile colectoare de pe traseu, după cum a precizat primarul Capitalei, Gabriela Firea care a menţionat că astfel se vor diminua costurile exproprierilor. De asemenea se va garanta accesul direct în această zonă a tuturor proprietăţilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori din partea proprietarilor din zonă.

Primarul General a explicat că s-a ajuns la această soluţie pentru că în proiectul iniţial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum express cu drumuri colectoare stânga – dreapta, dar fără a fi aprobată documentaţia PUZ-ului şi nici finalizată exproprierea: „Acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de sector, pe acest traseu, a autorizaţiilor de construcţie. Practic, acolo s-a construit în toată această perioadă. Dacă nu am renunţa la drumurile colectoare şi la o bandă, am fi în situaţia să expropriem locuinţe recent finalizate, ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari şi ar creşte şi costurile aferente acestui proiect”, a specificat primarul general Gabriela Firea.

Termenul asumat de constructor pentru finalizarea podului hobanat peste Dâmboviţa este jumătatea nului viitor.

Am fost asigurată de către constructor că termenul pentru finalizarea acestui obiectiv este 1 iulie 2017, suma rămasă de achitat fiind de 180 de milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este solicitată până la finalul acestui an pentru achiziţionarea hobanelor, tablierului şi a altor elemente de suprastructură. Acum, stadiul de realizare al proiectului este de aproape 34%, etapa 1-nod Virtuţii şi aproape 14% din totalul contractului până la A1. Dar cea mai mare parte a lucrărilor şi cele care erau dificile au fost deja realizate: pilonii centrali, pilele podului, fundaţiile, restul se pot asambla până la 1 iulie 2017„, a precizat Firea.

Valoarea totală a contractului privind construcţia penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 este de 487 milioane de lei fără TVA.

Penetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-autostrada A1 Bucureşti-Piteşti constă în realizarea unui sistem rutier de tip „drum expres”, care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, devenind astfel o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu. Bulevardul Iuliu Maniu este una din cele mai aglomerate artere de circulaţie din Capitală, care nu este prins în sistemul inteligent de management al traficului.

Proiectul prevedea iniţial realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, asigurându-se astfel circulaţia în regim de prioritate pentru cei care tranzitează zona. Acum, proiectul prevede doar două benzi de circulaţie.

Noua arteră va avea o lungime de 6,44 km. Lucrarea a fost împărţită astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Recent, primarul general Gabriela Firea a efectuat o vizită de lucru pe şantierul Penetraţiei Splaiul Independenţei-Ciurel-A1 şi a anunţat că lucrarea urmează să fie finalizată în 2018, cu doi ani mai târziu faţă de termenul vehiculat iniţial de autorităţi.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button