Penetraţia Splaiul Independenţei – A1, în dezbatere publică. VEZI HARTA CU NOILE PODURI

de:
21 iul. 2011
0 afișări
Penetraţia Splaiul Independenţei - A1, în dezbatere publică. VEZI HARTA CU NOILE PODURI

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.

Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti, în calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizarea lucrării este de 35 luni, de la începerea lucrării, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privată.

Primăria Capitalei a început lucrările pe Splaiul Independenţei încă de anul trecut fără a avea şi un Plan Urbanistic Zonal aprobat pentru proiect. Întocmit cu mare întârziere, PUZ-ul urmează să fie supus aprobării în Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu, susţine că această lucrare era prevăzută în Planul Urbanistic General din 2000 şi prin urmare putea fi autorizată şi în absenţa unui PUZ.

Termenul iniţial de finalizare a lucrărilor la pasajul de la Virtuţii era martie 2013. Numai că în bugetul pe acest an, lucrarea a fost aproape ignorată financiar, iar deocamdată lucrările au fost oprite.

Citeşte şi ONG-urile se opun Penetraţiei Ciurel – A1: Are costuri uriaşe şi aglomerează centrul oraşului

Cookies