ARHIVA B365

Pe magistralele bucureştene de metrou nu vor mai circula trenuri româneşti

„Romania, prin Electoputere, va pierde capacitatea de a construi nu doar locomotivele pe care le stie toata lumea, ci si metroul de tip nou, care era asamblat tot de compania romaneasca, desi era produs sub licenta canadiana” – scrie Orăşanu. Decizia finala se va lua la adunarea actionarilor, pe 24 Aprilie, insa actionarul majoritar detine peste 80% din actiuni si hotararea va fi probabil confirmata.

Ultimele 16 metrouri comandate de Metrorex vor fi preluate de la firma CAF (Spania), si nu de la Electoputere, motiv pentru care banda de asamblare si capacitatea Romaniei de a le produce sunt astfel inchise. Metroul va rula, deci, trei modele diferite de trenuri. Ramane de vazut daca firma spaniola va coopera cu vreo companie romaneasca.

Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie achiziţionate într-o primă fază, le vor înlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad, care circulă pe Magistrala 3 de metrou. Această achiziţie finalizează practic o etapă din cadrul acţiunii de modernizare a întregului parc rulant al metroului bucureştean, asigurând pentru serviciul public de transport al călătorilor, un număr de 60 de trenuri de ultima generaţie. Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), cea care urmează să fabrice trenurile, deja a postat pe site-ul propriu modelul care va circula prin subteranul Capitalei. „Acestea sunt concepute ca vehicule de tranzit în masă, la cele mai înalte standarde de calitate şi de siguranţă şi sunt accesibile şi persoanelor cu handicap, pentru că includ două spaţii pentru utilizatorii de scaune cu rotile”, se arată în descrierea ataşată imaginilor.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button