Pe cititorii noștri îi lasă nervii. Strada Iacob Felix din București, „veșnicul coșmar al participanților la trafic”

23 mart. 2021
420 Afișari
Pe cititorii noștri îi lasă nervii. Strada Iacob Felix din București, „veșnicul coșmar al participanților la trafic”

Strada Iacob Felix din București este considerată „veșnicul coșmar al participanților la trafic”. Cititorii B365.ro trag un semnal de alarmă asupra acestei zone din Capitală. Iată care este problema.

Primim tot mai des mesaje pe adresa redacției B365.ro. Problema Străzii Iacob Felix din București este extrem de serioasă. Este vorba despre infrastructura liniilor de tramvai din Capitală, în mod special infrastructura pietonalo-rutieră a Străzii Iacob Felix. Cititorii povestesc cum Strada Iacob Felix este „mereu ocolită pe posturile TV și radio ale Capitalei și în presa locală”.

Strada Iacob Felix din București, „veșnicul coșmar al participanților la trafic”

„În timp ce municipalitatea susține că linia de tramvai de pe Strada Iacob Felix a fost „modernizată” în 2006, în continuare participanții la trafic se chinuie în disconfortul ăsta pietonalo-rutier al arterei în urma așa-zisei „modernizări” fiind aceeași linie de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt.

Fără peroane modernizate și cu trotuare subdimensionate pentru condus vehicule împinse sau trase cu mâna și ocupate de stâlpi electrici și mașini. La acestea se adaugă trecerea pentru pietoni de pe Șoseaua Nicolae Titulescu semaforizată în două-trei etape și configurată în zig-zag din care se ramifică peroanele stației de tramvai.

Oricând pot avea loc coliziuni între mașini și tramvaie în intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix având în vedere lipsa benzilor auto pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix.

De la claxoane și sonerii de tramvaie eventual deranjate de semnalele acustice ale ambulanțelor, ale mașinilor pompierilor și ale mașinilor poliției până la altercații între conducători auto și vatmani nu mai e decât un pas.

O batjocură la adresa participanților la trafic. De-a lungul istoriei postdecembriste a Capitalei tot așa arată Strada Iacob Felix: tronsonul dintre Bulevardul Ion Mihalache și Șoseaua Nicolae Titulescu cu linie de tramvai cu maxim o bandă auto pe un sens și 0 pe celălalt și fără peroane modernizate și tronsonul dintre Bulevardul Ioan Cuza și Strada Gheorghe Polizu cu piatră cubică.

Arteră neevoluată. O arteră aglomerată cu imobile și mașini cu vârf și îndesat dar cu infrastructură pietonalo-rutieră precară. E mai important că sunt deranjați mastodonții din intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu X Strada Iacob Felix prin exproprieri, dezafectări și demolări în vederea lărgirii Străzii Iacob Felix la 4 benzi decât că se chinuie participanții la trafic în disconfortul ăsta pietonalo-rutier al arterei de peste 20 de ani.

Corpul dezafectat din intersecția Strada Iacob Felix X Strada Constantin Caracaș ocupă terenul degeaba de peste 20 de ani poluând vizual. Unde sunt respectate standardele europene în materie de stații de tramvai și drepturile persoanelor cu dizabilități și ale posesorilor de cărucioare pentru copii?

Când Doamne au de gând autoritățile să acopere și Strada Iacob Felix în strategia de dezvoltare Metrorex s-o transforme într-o arteră integral cu 4 benzi auto, trotuare pe care să poată fi conduse vehicule împinse sau trase cu mâna și rețea STB+Metrorex?.”, a transmis un cititor pe adresa de mail a redacției B365.ro.

Cititorii trag un semnal de alarmă

Un alt mesaj despre problema Străzii Iacob Felix din București: „Nu putem în calitate de pietoni parcurge ca lumea artera cap-coadă din cauza stâlpilor electrici și a mașinilor staționate pe trotuare din cauza liniei de tramvai. Deși conducătorii auto au posibilitatea staționării mașinilor în parcările, în curțile sau în spatele blocurilor alăturate preferă să le staționeze pe trotuare generând disconfort traficului pietonal.

Mai suntem nevoiți în calitate de pietoni și să traversăm Șoseaua Nicolae Titulescu în zig-zag în două-trei etape împiedicându-ne cu pietonii ce se înscriu pe și de pe peroanele stației de tramvai și suportând conflictele de trafic dintre mașini și tramvaie generate de lipsa benzilor auto pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș (…).”

Cookies