Pe Centura modernă a Bucureștiului – A0 Nord există 7 kilometri de autostradă „muzeu”. Pro Infrastructură: Sunt gata de anul trecut dar nu sunt folosiți

09 sept. 2024
15662 afișări
Pe Centura modernă a Bucureștiului - A0 Nord există 7 kilometri de autostradă „muzeu”. Pro Infrastructură: Sunt gata de anul trecut dar nu sunt folosiți
Pe Centura modernă a Bucureștiului - A0 Nord există 7 kilometri de autostradă „muzeu”. Pro Infrastructură: Sunt gata de anul trecut dar nu sunt folosiți. Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructura

Deși între Autostrada A3 și foarte aproape de DN2 s-au realizat 7 kilometri din A0, aceștia nu pot fi folosiți deoarece nu a fost realizată o conexiune temporară cu localitățile Ștefănești sau Afumați, deși CNAIR și Ministerul Transporturilor au spus că vor face asta încă de anul trecut.

Între Autostrada A3 și DN2 există 7 kilometri din Autostrada A0 Nord care nu sunt folosiți, deși au fost realizați complet de la finalul anului trecut. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, de vină pentru acest lucru ar fi CNAIR și Ministerul Transporturilor care, deși au promis că vor lega acest tronson de DN2 temporar fie la Ștefănești, fie la Afumați, însă nu au făcut acest lucru.

„Astfel că în 2024 ni s-a tot promis o descărcare temporară (bretea la sol și girație) în DN2 la Afumați făcută de chinezii de la CCECC. Deși putea fi gata… acum, încă se lasă așteptată. Ori o punem și pe asta fix de alegeri, ori s-a renunțat la ea și se dorește inaugurarea parțială a nodului A0-DN2 (pasajele pe bretele) care însă are șanse practic zero să fie gata în următoarele 3 luni.”

Pe A0 Nord există 7 kilometri de autostradă „muzeu”: sunt gata de anul trecut dar nu sunt folosiți

ONG-ul a precizat în postarea de pe Facebook faptul că pentru acest tronson, care va avea în total 8,6 kilometri, contractul a fost semnat cu compania chineză de construcții CCECC pe data de 16.03.2023 și prevedea ordin de începere emis la 22.05.2023 și presupune 12 luni de proiectare și 18 de execuție. În acest sens, termenul inițial de finalizare este noiembrie 2025.

Există însă o problemă: prima autorizație de construire a fost emisă pe 11.03.2024 și a fost doar pentru doi kilometri, realizați în zona A0 – DN2. Restul lotului a fost autorizat acum o lună, pe 6 august. Acest lucru înseamnă că termenul de realizare va fi extins până în februarie 2026.

„Chinezii lucrează cu puține forțe proprii, dar au câțiva subcontractori locali care, teoretic, pot face o figură frumoasă. Deocamdată treaba merge decent la nodul A0-DN2 și au început timid mobilizarea pe zona proaspăt autorizată. Este mult de muncă și trebuie să demonstreze că pot spăla rușinea de la Centura Zalău, încă nefinalizată!
Concluzia: sunt în continuare șanse pentru deschidere în decembrie 2025, dar foarte slabe.”

Citește și

Cookies