ESENTIAL

Va ploua cu amenzi pe capul bucureştenilor: Poliţia locală a căpătat noi drepturi

Poliţiştii comunitari vor putea băga adânc mâna în buzunarele bucureştenilor care încalcă regulile de circulaţie. Conform noilor reglementări privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Locale, aceştia vor putea da amenzi atât şoferilor, cât şi pietonilor. Nu vor scăpa însă de sancţiuni nici cei care au buletinul expirat sau persoanele care şi-au ridicat contrucţii fără autorizaţie. Totodată, foştii poliţişti comunitari vor avea acces la baza de date cu caracter personal a Capitalei.

„Potrivit noii legi, în activitatea poliţistului local au fost introduse trei noi domenii cu referire la circulaţia pe drumurile publice, evidenţa persoanei şi disciplina în construcţii şi afişajul stradal. Acestea, pe lângă controlul comercial şi protecţia mediului, pe care noi le făceam şi înainte”, a explicat pentru B365.ro, Aurel Dobrilă, directorul general al Poliţiei Locale Sector 2.

Poliţiştii locali dau amenzi şi pentru abateri de circulaţie

Astfel, poliţiştii locali pot da amenzi pentru staţionare şi oprire neregulamentară, dar şi pentru cei care opresc sub semnul „acces interzis”. În medie, pentru astfel de abateri, şoferii bucureşteni sunt sancţionaţi cu aproximativ 134 lei, echivalentul a două puncte de penalizare. Banii intră direct în conturile primăriilor de sector.

În egală măsură, intră în vizorul poliţiştilor locali şi pietonii care traversează strada prin loc nepermis, precum şi bucureştenii care conduc mopede şi nu respectă regulile în trafic. „Chiar dacă posesorii de mopede nu au carnet, aceştia trebuie să respecte regulile de circulaţie, la fel ca şi ceilalţi participanţi la trafic. Aceştia nu pot să circule cu motorul pornit pe trecerea de pietoni, la fel cum bicicliştii trebuie să ia bicicleta de coarne pe marcajul pietonal, în caz contrar fiind sancţionaţi”, a precizat Dobrilă.

Cursuri de specializare pentru a da amenzi la parcări ilegale

Poliţiştii comunitari vor contribui, de asemenea, şi la ridicarea autovehiculelor care staţionează neregulamentar, până acum aceste proceduri fiind îndeplinite de cei de la Rutieră. Chiar dacă nu au pregătirea necesară, foştii comunitari susţin că se vor specializa în acest sens. „Facem cursuri de legislaţie şi vom proceda exact la fel. Fotografiem autoturismul pe patru laturi, filmăm şi apoi refilmăm după cinci minute pentru a demonstra că acesta staţionează în acel loc. Ulterior, anunţăm telefonic firma de ridicări autoturisme”, a menţionat directorul general al Poliţiei Locale Sector 2.

Acces la baza de date cu caracter personal

În ceea ce priveşte evidenţa persoanei, poliţiştii locali vor avea şase-şapte atribuţii în plus, printre care înmânarea cărţilor de alegător dar şi sancţionarea celor care au buletinul expirat sau nu au viză de flotant, ori domiciliul pe raza Bucureştiului. Documentele de alegător vor fi distribuite acasă la fiecare bucureştean care nu posedă încă un astfel de act. În plus, celor care împlinesc vârsta de 14 ani li se va aduce la cunoştinţă faptul că trebuie să îşi întocmească o carte de identitate. „Avem acces şi la baza de date cu caracter personal a Bucureştiului astfel că, atunci când ADP-ul (n.r. – Administraţia Domeniului Public) vede o maşină abandonată pe stradă, şi nu cunoaşte proprietarul, poate face cerere la noi pentru identificarea acestuia”, a menţionat şeful Poliţiei Locale Sector 2.

În atribuţiile poliţiştilor locali intră, de asemenea, şi sancţionarea celor care ridică o construcţie fără autorizaţie sau care nu respectă condiţiile de autorizare. „De acest segment se vor ocupa inspectorii de specialitate din cadrul aparatului primăriei, oameni care au 10-15 ani experienţă în acest sens”, a specificat Dobrilă.

La nivelul celor şase sectoare sunt aproximativ 2.000 de poliţişti locali.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button