Patru tineri au investit 20.000 de euro într-o galerie de artă în plină pandemie. Totul despre MECENA.ART

14 dec. 2020
301 Afișari
Patru tineri au investit 20.000 de euro într-o galerie de artă în plină pandemie. Totul despre MECENA.ART

MECENA.ART, comunitatea iubitorilor de artă. Într-o perioadă în care lupta pentru a menține arta la nivel de serviciu esențial pentru umanitate devine din ce în ce mai acerbă, patru tineri din București au decis să se alăture acesteia cu un concept nou pe piața autohtonă.

MECÉNA, mecena, s. m. Protector al literaturii, al artelor, al științelor; mecenat.

Galeria Mecena.art este o idee care implică mai multe simțuri, un adevărat loc pentru simțiri în plină pandemie, cu lumini, miros, artă și trăiri. Intri ca într-un supermarket, ți se ia temperatura, ești salutat și invitat să vezi toată „marfa”.

Este totuși ceva diferit. Mecena.art e primul proiect din România care vine sub forma unui magazin online de vânzări de artă și a unui spațiu care te plimbă și te face să uiți, pentru câteva zeci de minute, că în casa-i frig, pe afara sunt gunoie și toată planeta se luptă cu coronavirus în așteptarea vaccinului.

Situat în incinta hub-ului Fabrica (Strada 11 iunie, București), spațiul expozițional a necesitat o investiție de 20.000 de euro pentru a-i da o nouă viață. Acesta și-a deschis porțile în luna noiembrie 2020, găzduind seria de picturi „SHE WAS HERE” ale artistei Sabina Elena Dragomir.

Ce spun realizatorii proiectului

Proiectul MECENA.ART este un răspuns la câteva întrebări care mă însoțesc de ceva timp : Ce îmi lipsește în România? Ce știu să fac cel mai bine? Ce putem crea aici și să ducem și afară? Și anul ăsta am găsit numitorul comun. Avem un proiect care răsplătește pe măsura muncii depuse. Avem o echipă de profesioniști care aduce la un loc expertiza necesară. Și avem, în egală măsură – creativ și business, un plan pe anii ce urmează. Am analizat foarte atent piața, am înțeles cum au ajuns ceilalți foarte departe. Am dat totul la o parte și am început să ne scriem propria carte”, spune Alin Popa, Creative Director.

MECENA.ART își propune să formeze o comunitate pentru oamenii care evadează din cotidian prin crearea sau achiziționarea de artă, un spațiu sigur pentru artiști contemporani și iubitorii de artă deopotrivă. Proiectul pune un accent deosebit pe consolidarea unei relații dincolo de momentul de vânzare-cumpărare, bazată pe potrivirea dintre viziunea artistului și cumpărător.

Structurat ca o platformă omnichannel, MECENA.ART presupune atât un spațiu expozițional imersiv, cât și un canal de vânzare online ce urmează să fie lansat până la sfârșitul anului acesta. Ambele spații vor găzdui o selecție de artă ținând cont de trei aspecte importante: valoare artistică, valoare estetică și valoare financiară.

Dorim să conturăm o comunitate care să se bazeze pe niște principii clare, cel mai evident fiind >. Pornim acest drum cu o platformă care vrea să asigure transparență apropo de piața de artă, în care artiștii să vândă la prețul și la valoarea lor reală, în care accentul să fie pe calitate, nu pe cantitate, și în care să fim prietenii colecționarului, să lucrăm împreună și să îi spunem și ce să facă cu o colecție de artă, nu doar cum să o cumpere”, a explicat Silvana Dulamă, Curator.

Pentru artiști, MECENA.ART oferă consultanță personalizată, în funcție de nevoile individuale ale fiecărui partener. Printre serviciile oferite se numără infrastructura canalelor de vânzare, expoziții multisenzoriale în spațiul offline din București, consultanță de brand, promovare locală sau expunere internațională – echipa acționând ca un liant între aceștia și instituțiile de artă europene.

Totodată, MECENA.ART oferă sprijin și consultanță persoanelor fizice, actualilor sau viitorilor colecționari, oferind o gamă variată de servicii, de la sfaturi pentru prima achiziție până la valorificarea colecției existente.

Noile tehnologii și experiențe oferite clienților în alte domenii pe parcursul ultimilor ani nu sunt de ignorat atunci când ne referim la viitorul pieței de artă din România. Publicul vrea o experiență, să interacționeze cu lucrările dacă se poate și să fie parte din poveste. Astfel, cu atât mai mult mă entuziasmează conceptul pe care îl avem și prin care evidențiem tot ce este mai frumos în artă: capacitatea de a te face să simți, de a te mișca, de a te provoca. Pentru că MECENA.ART nu e o galerie obișnuită, ci una care îți creează contextul ideal în care să te lași purtat de visare” , a adăugat Diana Scurtu, Online Project Manager.

Spațiul expozițional imersiv

În primele două săptămâni de la lansare, peste 200 de vizitatori i-au trecut pragul după rezervarea în prealabil a biletului și a orei de vizită pe IaBilet.ro, conform reglementărilor în vigoare. Totodată, 30% dintre lucrările expuse au fost deja vândute. Echipa MECENA.ART își propune să găzduiască artiști diferiți în fiecare lună, folosindu-se de scenografie, efecte vizuale, olfactive și auditive pentru a spune povestea lucrărilor de artă expuse.

De profesie avocat și cadru didactic universitar, nu aș fi crezut până acum un an că voi activa în zona artei, însă am trăit în jurul ei de când eram copil și am o relație de iubire cu aceasta. Iar ca orice relație de iubire, uneori te umple de pasiune și alteori te scoate din sărite. Pentru mine, arta, indiferent de exprimare, este cea mai bună oglindă a vieții. De fapt, asta este ce îmi doresc de la MECENA.ART. Să îi determine pe cei cu care vom intra în contact, admiratori sau artiști, să privească viața în oglindă”, a completat Dragoș Pârgaru, Operations Manager.

Cookies