Pași către realitate pentru Centura Buftea. A fost relansată licitația pentru execuția variantei de ocolire a orașului din Ilfov

14 apr. 2023
697 Afișari
Pași către realitate pentru Centura Buftea. A fost relansată licitația pentru execuția variantei de ocolire a orașului din Ilfov
Pași către realitate pentru Centura Buftea. A fost relansată licitația pentru execuția variantei de ocolire a orașului din Ilfov. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că a fost relansată licitația pentru Centura Buftea. Varianta de ocolire a orașului Buftea din Ilfov ar urma să aibă 5,7 km lungime, 3 pasaje și va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, iar lista continuă.

Centura Buftea, pași către realitate

În urma reaprobării indicatorilor tehnico-economici, a fost relansată licitația pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire a orașului Buftea, județul Ilfov, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Iată care sunt caracteristicile Centurii Buftea:

  • 5,7 km lungime;
  • iluminat public;
  • două parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice;
  • sistem de colectare și scurgere ape;
  • 3 pasaje:
    • pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime);
    • pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime);
    • pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime).
  • 3 intersecții la nivel:
    • intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București);
    • joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei;
    • intersecție (nod rutier) cu DJ101.

„Va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit”

De asemenea, Centura Buftea ar urma să vină în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirea la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului A0.

Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Contractul are o durată de 34 de luni: 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programului Transport POT 2021-2027, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite.

Sperăm să nu se repete rezultatul licitației de anul trecut, în care singurul ofertant existent nu a mai depus documentele pentru semnarea contractului, a conchis Irinel Ionel Scrioșteanu.

Cookies