ARHIVA B365

Pasajul subteran de la Răzoare va fi construit deasupra metroului: din Drumul Taberei, direct la Eroilor

Pasajul rutier subteran din zona Răzoare ar urma să facă legătura între cartierul Drumul Taberei şi Cotroceni, şoferii având la dispoziţie câte două benzi pe fiecare sens de mers. Acesta pasaj face parte dintr-un proiect mai mare privind realizarea Nodului Intermodal Răzoare – Calea 13 septembrie şi datează din timpul mandatului lui Adriean Videanu.

Construcţia Pasajului este luată din nou în discuţie „luând în considerare  intensificarea traficului rutier în zona Răzoare-Drumul Taberei, precum şi atingerea pragului maxim al capacităţii de folosinţă a reţelelor de transport suprateran care produc blocaje rutiere” – se arată în Acordul de Cooperare dintre Primărie şi Metrorex.

„Prin promovarea acestui proiect de hotarare se vizează fluidizarea şi optimizarea traficului rutier, creşterea capacităţii de

preluare a traficului, îmbunătăţirea condiţiilor de deplasare pentru vehicule, creşterea gradului de siguranţă a participanţil0r la trafic şi asigurarea respectării condiţiilor de protecţie a mediului înconjurător in zona Razoare din sectorul6.” – se arată în expunerea de motive pentru semnarea acordului cu Metrorex, de către Primăria Capitalei, ce a fost arpobată joi în Consiliul General.

„Pasajul de la Răzoare va fi construit pe două nivele: unul va face legătura între Drumul Taberei şi Eroilor, iar altul între fosta Trafic Greu şi Pasajul Basarab. Este o investiţie necesară, deoarece intersecţia Răzoare, de fapt „strâmtoarea Răzoare” este cea mai vulnerabilă zonă din punct de vedere al traficului. Practic, intersecţia blochează accesul spre oraş a cel puţin 100.000 de bucureşteni, adică cei care locuiesc în cartierul Drumul Taberei – Ghencea”, explica Videanu în 2007, înainte ca în zonă să fie introdus sensul giratoriu.

Proiectul a fost reluat în 2008 şi de candidatul PDL la funcţia de primar general, Vasile Blaga, însă imediat după alegeri, el a fost dat uitării.

Alături de Pasajul de la Răzoare, în acest proiect a fost inclusă şi realizarea magistralei 5 de metrou, de data aceasta. De altfel, proiectul de hotărâre supus votului consilierilor generali prevede încheierea unui acord între Primăria Capitalei şi Metrorex în vederea realizării lucrărilor aferente la pasajul subterna Răzoare. „Noi trecem cu linia de metrou prin zona staţiei de la Academia Militară, pasajul rutier fiind coliniar cu linia de metrou de pe magistrala 5, deasupra liniei de metrou. Dacă noi tot săpăm în zonă, am zis să lucrăm împreună cu Primăria. Astfel, putem economisi nişte bani”, a declarat pentru B365.ro Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex SA.

Oficiali din Primăria Capitalei au declarat pentru B365.ro că încă nu se ştie cum va arăta exact proiectul, depinzând de modul în care va fi realizată galeria de metrou. În orice caz, se pare că exproprierile necesare pentru realizarea proiectului au fost deja făcute de către Metrorex, spun aceiaşi oficiali.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button