ESENTIAL

La Piaţa Romană se schimbă proiectul pentru pasajul pietonal. Pasajul rutier între Dorobanţi şi Calea Victoriei nu se mai face

Pasajul pietonal subteran de la Piaţa Romană va avea o suprafaţă de aproximativ 5.000 metri pătraţi. Noua lucrare va înlocui practic trecerile pentru pietoni din intersecţie pentru a fluidiza traficul din zonă. Astfel, după finalizarea pasajului traversarea intersecţiilor de la Piaţa Romană de către pietoni se va face în cea mai mare parte prin tunel. Iniţial, proiectul anula toate trecerile de pietoni din intersecţie, acestea fiind înlocuite cu scări rulante şi lifturi în/din pasaj. Proiectul a fost modificat însă, astfel că s-a renunţat la unele accese în pasaj, prevăzute în primul proiect.

„Strada Mendeleev şi Căderea Bastiliei se vor putea traversa şi la suprafaţă. În total vor fi cinci accese în pasaj: două la ASE, unul în faţă la coloane, unul în faţa la BCR şi un altul între Bd. Lascăr Catargiu şi Dacia”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.

Zonă de loisir cu luminatoare

Circulaţia auto va rămâne prioritară pe sensul către Bd. Magheru. Zona de la suprafaţă, de deasupra pasajului subteran va fi plantată, iar în mijloc va fi amplasată statuia lui Salvador Dali.

Pasajul va fi realizat după modelul celui de la universitate şi va fi prevăzut cu spaţii pentru cafenea, magazine, dar şi pentru spectacole. Conform studiului de fezabilitate, în pasaj va fi amenajat un spaţiu multifuncţional, unde ocazional vor fi organizate spectacole de teatru experimental, expoziţii, stand-up comedy, muzică folk, proiecţii de filme sau diverse evenimente. În restul timpului, spaţiul va fi utilizat pentru circulaţia pietonilor. Tot în pasaj este prevăzută şi o cafenea/bar de noapte. Un alt spaţiu multifuncţional va fi amenajat vizavi de cafenea. Acest spaţiu ar funcţiona ca loc pentru spectatori cu scaune şi gradene, atunci când sunt organizate spectacole şi evenimente, şi ca terasă pentru cafenea în perioadele când nu au loc evenimente speciale.

Pe tavanul pasajului vor fi montate şi luminatoare pentru a permite accesul luminii naturale.

„După finalizarea pasajului, Piaţa Romană va fi iluminată arhitectural. Accesul în pasaj se va face cu scări rulante şi lifturi”, a mai explicat arhitectul-şef.

Primăria a renunţat la pasajul rutier subteran dintre Calea Dorobanţi şi Calea Victoriei

Proiectul iniţial al pasajului pietonal, prevedea şi construirea unui pasaj rutier, tot subteran care să facă legătura între Calea Dorobanţi şi Calea Victoriei. După o analiză mai atentă, primăria a renunţat însă la acesta. Conform proiectului iniţial, intrarea în pasajul rutier s-ar fi făcut de pe Bulevardul Dacia, la intersecţia cu Calea Dorobanţilor. Şoferii ar fi ieşit din pasaj tot pe Bulevardul Dacia de partea cealaltă a Pieţei Romane, aproape de intersecţia cu Calea Victoriei. Pasajul ar fi avut aproximativ 600 de metri cu cel puţin o bandă pe sens şi una de siguranţă.

Lucrările la pasajul pietonal ar trebui să înceapă în acest an. „Planul Urbanistic Zonal e gata să intre Comisia de Urbanism spre aprobare. Vor începe în curând şi lucrările”, spune Gheorghe Pătraşcu.

Primăria a atribuit deja contractul pentru Servicii de consultanţă pentru supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii “Modernizare Piaţa Romană şi Pasaj Pietonal” asocierii S.C. ARCADIA ENGINEERING S.R.L. si S.C. GLOBAL SERVICE PROIECT. Cele două firme vor primi pentru activitatea lor 1,2 milioane lei. Conform caietului de sarcini, contractul are o durată de 78 de luni, dintre care 18 luni pe perioada de proiectare si executie a lucrărilor şi 60 luni pe perioada de garanţie a lucrărilor.

SIMULARE 3D PASAJ PIAȚA ROMANĂ


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button