Pasajul pietonal de la Piaţa Presei va fi scurtat şi modernizat. Cum arată ACUM. GALERIE FOTO

de:
10 mart. 2015
11 Afișari
Pasajul pietonal de la Piaţa Presei va fi scurtat şi modernizat. Cum arată ACUM. GALERIE FOTO

Actualul pasaj pietonal subteran de la Piaţa Presei Libere, care subtraversează Bd. Kiseleff și Bd. Mărăști, a fost curăţat, chioşcurile au fost demolate şi se vor demara lucările de modernizare. Totodată, pasajul va fi scurtat și modernizat, urmând a fi dotat cu lifturi și scări rulante.

Proiectul pasajului de la Piața Presei Libere prevede şi construcţia unui pasaj rutier şi construcţia unui pasaj pietonal care va face legătura între Piaţa Presei Libere şi Parcul Herăstrău, pentru a facilita accesul călătorilor la mijloacele de transport în comun, pe lângă scurtarea şi modernizarea pasajului pietonal existent. Astfel, din primăvară, bucureștenii vor putea traversa bulevardul Kiseleff din Capitală pe sub pământ prin intermediul a două pasaje pietonale subterane.

„Pasajul pietonal deja existent interferează cu viitorul pasaj rutier si atunci va fi scurtat. Practic va subtraversa doar bd. Kiseleff. În același timp, va fi și modernizat”, a explicat, anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu, director al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Construcţia celui de-al doilea pasaj pietonal subteran a fost demarată la finele anului trecut. Acest pasaj va lega nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe.

Pe lângă lucrările făcute la pasajul pietonal existent s-au făcut lucrări şi la pasajul rutier subteran de la Piața Presei. Astfel, aici s-au turnat pereții de susținere ai pasajului şi dala de acoperire a acestuia.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere au fost demarate în martie 2014, iar la 1-2 aprilie pasajul ar trebui să fie gata, potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Imaginile cu pasajul pietonal subteran de la Piaţa Presei Libere au fost postate pe forummetrouusor.com de utilizatorul survola.

Ion Dedu, șeful Direcției de Infrastructură și Transporturi, a anunţat, în prima săptămână a lunii februarie, că s-a încheiat turnarea pereților de susținere ai pasajului rutier de la Piața Presei. De asemenea, tot atunci a fost turnată dala de acoperire a pasajului, în proporție de 90%.

Datorită vremii favorabile constructorii au putut trece și la lucrările de excavații, atât pe rampele de intrare în pasaj, cât și sub dala de acoperire, potrivit lui Dedu. Astfel, a fost realizată, aproape în totalitate, și structura de rezistență a pasajului pietonal care va subtraversa Șoseaua Kiseleff, asigurând legătura între terminalul RATB și Parcul Herăstrău. Mai multe detalii AICI.

Ritmul accelerat în care se desfășoară lucrările va permite finalizarea lucrării în perioada aprilie-mai, anul acesta, a mai spus şeful Direcţiei de Infrastructură.

Restricţii de circulaţie la Piaţa Presei Libere

Primăria Capitalei a anunţat, săptămâna trecută, că circulaţia va fi restricţionată, pe şoseaua Kiseleff, începând cu data de 20 martie, între Piaţa Presei Libere şi Arcul de Triumf, pentru montarea ultimelor două tronsoane ale pasajului pietonal.

Primaria Municipiului Bucuresti anunţa miercuri că începe montarea ultimelor doua tronsoane ale pasajului pietonal de la Piata Presei Libere, care va asigura legatura intre nodul de transport de la Piata Presei Libere (capat tramvai 41) si aleea de acces in Parcul Herastrau catre fostul Pavilion H.

In scopul realizarii Pasajului pietonal subteran adiacent Pasajului rutier de la Piata Presei Libere, PMB a decis că se va restrictiona circulatia pe soseaua Kiseleff, pe tronsonul cuprins intre Piata Presei Libere si Arcul de Triumf. Mai multe detalii AICI.

Reprezentanţii Apolodor, firma care execută lucrările, spun că pasajul rutier de la Casa Presei va prelua 1.700 de autovehicule pe oră, pe care le va distribui pe sensurile Mărăşti şi Bulevardul Kiseleff către Arcul de Triumf.

Întregul proiect va avea o lungime totală de 1.134 m. De asemenea, partea carosabilă va avea o lăţime de 8,8 metri pe pe ramura Kiseleff, unde vor exista două benzi, şi o lăţime de 5,5 metri pe ramura Mărăşti.

Potrivit proiectului, noul pasaj rutier va avea 700 de metri și va fi realizat pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, după Fântâna Miorita, din direcţia Ploieşti-Băneasa. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Pasajul de la Piaţa Presei Libere a fost aprobat în 2013, atunci când consilierii municipali au spus că trebuie construit un pasaj rutier în zona Pieţei Presei Libere pentru că că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule şi pietoni, precum şi linii de transport public foarte aglomerate.

În total, potrivit primarului general Sorin Oprescu, Primăria Capitalei va investi 60 de milioane de lei fără TVA pentru proiectul care are ca scop fluidizarea traficului rutier din zona Pieţei Presei Libere. Proiectul a fost atribuit consorţiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare şi Infrastructura şi SC Consitrans SRL.

Cookies