ARHIVA B365

Pasajul Piaţa Sudului. Primăria Capitalei anunţă că proiectul este realizat în proporţie de 76%

Pasajul Piaţa Sudului. Oficialii municipalităţii arată că mai trebuie realizate lucrări pentru devierea reţelei de fibră optică Netcity, reîntregirea reţelei RATB, semaforizarea, iluminatul public în zonă, pasajele pietonale, sistemele de canalizare în interiorul tunelului, carosabilul şi finisajelele.

„Primăria Municipiului Bucureşti continuă execuţia lucrărilor la Pasajul Piaţa Sudului într-un ritm susţinut, stadiul întregului proiect fiind de 76 la sută. În momentul de faţă, lucrările la pasajul rutier şi la pasajele pietonale sunt realizate în proporţie de aproximativ 60 la sută„, arată Primăria Municipiului Bucureşti.

Au mai ramas de executat:

-Finalizarea devierii retelei de fibra optica Netcity, reintregirea retelei RATB;
-Realizarea retelei noi de semaforizare, respectiv iluminat public;
-Finalizarea structurii pasajului rutier in interiorul tunelului, tronsoanele 2 si 3 si a structurii pasajelor pietonale 1 si 4,
-Realizarea sistemelor de canalizare pluviala in interiorul tunelului si de realizare a sistemului rutier al pasajului,
-Refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice,
-Finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajelor.

Pasajul Piaţa Sudului. Pasajul Rutier Piata Sudului este o lucrare care asigura fluidizarea traficului pe directia inelului principal si pe arterele adiacente inelului median al Municipiului Bucuresti.
Lucrarea prezinta avantaje pe multiple planuri: sporirea capacitatii de circulatie, cresterea vitezei de deplasare a autovehiculelor, micsorarea timpului petrecut in trafic, siguranta circulatiei. Realizarea pasajelor pietonale subterane va reusi sa elimine „conflictele la suprafata” dintre circulatia pietonala si circulatia auto. Astfel, realizarea acestora, concomitent cu realizarea pasajului, duce la cresterea timpilor de semaforizare pe culoarea verde, contribuind in acelasi timp la cresterea gradului de siguranta a circulatiei pietonale in intersectie.

Lucrarea presupune:

1. Realizarea unui pasaj subteran pe directia CaleaVacareşti – Str. Nitu Vasile, cu o lungime totala de 356 m- din care:
– rampa Vacareşti – 111 m ;
– rampa Nitu Vasile – 160 m ;
– lungime in subteran – 85 m ;
– inaltimea libera a pasajului subteran va fi de 5m;

2. Realizarea a patru pasaje pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai.

3. Realizare legatura pietonala prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.

4. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Vacareşti – Sos. Oltenitei – Str. Nitu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie. Realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe CaleaVacaresti cat si pe str. Nitu Vasile.

5. Modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat) ;

6. Refacerea liniei de tramvai existente atat pe Calea Vacaresti cat si pe Soseaua Oltenitei, precum si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona.

7. Amenajari peisagistice

Înainte de alegerile locale, Primăria Capitalei, condusă atunci de primarul interimar Răzvan Sava susţinea că lucrările sunt realizate în proporţie de 80 la sută.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului ar trebui să fluidizeze circulaţia într-una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Capitală pentru că va face o legătură directă între Calea Văcăreşti şi Strada Niţu Vasile.

Lucrarea subterană va avea o lungime de 85 de metri şi înălţimea de cinci metri. În plus, vor fi construite pasaje pietonale care vor face legătura cu staţia de metrou, iar trecerile de pietoni de la suprafaţă vor fi desfiinţate.

Investiţia este de 28,3 milioane de euro, din care finanţarea europeană este de 18,9 milioane de euro.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button