Pasajul Olteniței a ajuns la faza de pre-recepție. Odată cu inaugurarea giratoriului suspendat, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi

25 apr. 2023
3624 afișări
Pasajul Olteniței a ajuns la faza de pre-recepție. Odată cu inaugurarea giratoriului suspendat, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi
Pasajul Olteniței a ajuns la faza de pre-recepție. Odată cu inaugurarea giratoriului suspendat, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Mult a fost, puțin a mai rămas. Pasajul Olteniței a intrat în faza de pre-recepție, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor. Odată cu inaugurarea acestuia, vor fi dați în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi, dar și 1,6 km modernizați din DN4.

Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni, faza de pre-recepție

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunță stadiul lucrărilor de la Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni:

  • se pregătește proiectul pentru testarea dinamică și statică a pasajului;
  • se așterne ultimul strat de asfalt pe Centura București pe partea dreaptă, sensul de mers Popești-Leordeni către Berceni și se va continua cu așternerea și pe partea stângă pe timpul nopții;
  • se așterne asfalt de tip BA8 pe trotuare pe partea stângă a Centurii București;
  • se așterne primul strat de asfalt pe girația dinspre Popești-Leordeni;
  • se lucrează la montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe rampele de acces și inelul central;
  • se aplică protecția anticorozivă pe pasaj, până în prezent fiind vopsit 30%;
  • se află în curs de finalizare montarea stâlpilor de iluminat și a lămpilor (98%);
  • se montează parapetul direcțional de tip H4b pe toate rampele de acces și pe sensul giratoriu suspendat și parapetul pietonal aferent trotuarului;
  • se execută lucrări de betonare a fundațiilor scărilor de acces pe trotuarul pasajului;
  • se realizează conexiunea gurilor de scurgere de la marginea părții carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafață;
  • continuă lucrările necesare acceselor la proprietăți, cele de pe Centura București (partea stângă) executându-se atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții, acolo unde nu se poate asigura circulație alternativă, pentru a reduce la minim perturbarea activității societăților comerciale existente;
  • se realizează fundația de balast pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 0+500 al DN4 (zona mediană);
  • se află în curs de finalizare realizarea stratului de beton al trotuarului aferent Centurii București (partea stângă);
  • s-a finalizat montarea parapetului direcțional și a elementelor reflectorizante pe toată lungimea Centurii București (partea dreaptă);
  • s-a finalizat montarea celor 3 separatoare de hidrocarburi și s-au montat cele 6 pompe cu care este echipat bazinul de retenție;
  • s-a finalizat execuția fundațiilor consolelor pentru susținerea panourilor de orientare și reglementare, care vor fi montate pe acestea;
  • a început realizarea marcajelor rutiere permanente.
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Când ar trebui să fie dat în trafic

Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni ar urma să fie dat în trafic cel târziu la finalul lunii mai, între 25 – 28 mai 2023. Odată cu darea în trafic a pasajului, se vor da în trafic și:

3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi + 1,6 km modernizați din DN4, pentru care, după așternerea ultimului strat de asfalt, se efectuează testul SRT (Skid Resistance Test) care măsoară rugozitatea drumului pentru verificarea aderenței la frânare, precum și testul cu pata de nisip pentru verificarea adâncimii medie a macrotexturii, explică Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Cookies