ARHIVA B365

Pasajul Muncii s-a scumpit cu 5 milioane de euro

Delta Antrepriza de Construcții și Montaj este firma care va primi de la Primăria Capitalei 22 milioane lei (aproape 5 milioane euro) pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul Muncii. Durata contractului este de șase luni.

Lucrările de reabilitare a Pasajului Muncii trebuiau finalizate în decembrie 2011 cu un cost de aproximativ 40 de milioane de lei. Cu o lună înainte de termenul stabilit pentru finalizarea lucrărilor, primarul general Sorin Oprescu a suplimentat bugetul acordat Pasajului Muncii cu încă 40 de milioane de lei şi a prelungit totodată şi termenul de finalizare cu încă 12 luni.

Lucrările au fost însă întrerupte și reluate abia în luna septembrie a acestui an. „Ne-am lovit de problema legată de faptul că, după începerea lucrărilor, în momentul în care s-a făcut o expertiză pentru realizarea proiectului tehnic s-a constatat că tot planşeul de deasupra staţiei de metrou şi deasupra pasajului trebuie consolidat. Pentru asta s-au iscat nişte costuri suplimentare, motiv pentru care am demarat o nouă procedură de contractare. Acea procedura trebuia să se încheie în decembrie 2012, însă, din păcate, a existat un contestatar şi s-au dat toate lucrurile peste cap. Acum s-a reluat procedura să reuşim să contractăm acele lucrări suplimentare. Trebuie făcută aceasta consolidare, după aceea vom realiza partea de finisaje şi de suprastructură”, explica Ioan Dedu. 

Reabilitarea Pasajului Muncii a început în decembrie 2010. Timp de peste un an a fost refăcută structura de rezistenţă a pasajului, hidroizolaţia pasajului, iar la suprafaţă a fost amenajat un mic parc şi o fântână arteziană. 

Potrivit proiectului tehnic, finisajele în Pasajul Muncii se refac prin placări cu piatră granit gri, montare de benzi fluorescente alb-roşu, în lungul soclurilor, pe ambele laturi ale pasajelor rutiere şi pe capetele parapeţilor rampelor, la gurile de acces. Lucrarea include şi modernizarea reţelei de iluminat şi semnalizare în pasajul rutier.

Pasajul Muncii, construit în anul 1982, acoperă Şoseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 de metri şi este încadrat de două rampe de 200 de metri în partea de Nord spre Vatra Luminoasă, respectiv 169,28 metri în Sud spre strada Baba Novac. Pasajul asigură prin partea de vest continuarea traficului din centrul Capitalei dinspre Piaţa Unirii prin Calea Călăraşilor, Şoseaua Matei Basarab, Bulevardul Unirii, Bulevardul Decebal spre estul Capitalei, prin Bulevardul Basarabiei, precum şi ieşirea spre localitatea Călăraşi pe DN3. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button