ARHIVA B365

Pasajul Mihai Bravu-Văcăreşti prinde contur GALERIE FOTO

INSPECȚIE INOPINATĂ LA PASAJUL MIHAI BRAVU, LA 23 OCTOMBRIE, FOTO AICI.

Pe şantierul de pe Calea Văcăreşti au fost aduse deja primele grinzi şi se lucrează de zor, inclusiv noaptea.Din august și până acum au fost montați 20 de piloți forați și 16 grinzi de 40 de metri lungime, pe primele patru deschideri ale Podului.

Prezent la lucrările de la Pasaj, vineri la prânz, Primarul general Sorin Oprescu a spus că primul pod ar trebui să fie finalizat în luna martie, urmând să se înceapă lucrările și la cel de-al doilea pod, care este paralel cu primul, dacă va permite vremea. 

Termenul de finalizare a lucrării trecut pe pancartele de la șantier este decembrie 2014. Costul lucrării este de 126 milioane de lei, plus TVA.

Fotografiile care arată stadiul actual al lucrărilor au fost postate de mai mulţi internauţi pe forum.metrouusor.com.

Sursa foto: Marian Andrei, icelexy, Albert Florescu, Budy187 – forum Metrousor

După o procedură greoaie care a durat aproape patru luni, Primăria Capitalei a ales asocierea de firme Astaldi SpA – Astalrom SA să finalizeze lucrările începute de firma Romstrade a baronului asfaltului, Nelu Iordache. Ulterior, după ce au fost abandonate aproape un an, lucrările la pasajul Mihai Bravu – Văcăreşti au fost reluate în luna august, potrivit reprezentanților Primăriei Generale. 

Termenul de finalizare este de de 15 luni de la încheierea contractului, dar acesta este posibil să fie prelungit în contextul în care anul acesta firma constructoare mai are la dispoziţie doar circa o lună de lucru înainte de venirea sezonului rece, care va îngheţa şi şantierul de la Văcăreşti. 

Noul constructor de la Văcăreşti, firma italiană Astaldi, a participat la mai multe proiecte importante din Bucureşti, precum: Arena Naţională, Pasajul Basarab şi noua magistrală de metrou din Drumul Taberei. 

În curând ar putea reîncepe lucrările şi la Pasajul de la Piaţa Sudului, pentru care Municipalitatea a demarat în septembrie a doua licitaţie.

Istoricul proiectului

Proiectul a fost oprit de mai multe ori de la începutul anului 2011 şi până în prezent. Lucrarea a fost suspendată de două ori de fostul prefectul al Capitalei, Mihai Atănăsoaei, după ce Primăria a demarat lucrările fără un Plan Urbanistic Zonal aprobat. În final, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat PUZ-ul pentru proiect, iar lucrările au fost reluate în vara lui 2011, înaintându-se ca termen de finalizare luna aprilie 2012.

Câteva luni mai târziu proiectul s-a blocat din nou din cauza lucrărilor la reţelele de electricitate efectuate de Enel. Deşi, constructorii au stat pe loc luni întregi, cât timp proiectul a fost blocat, primăria spune că nu i s-au cerut penalităţi pentru întârzierile înregistrate. 

Între timp, Municipalitatea a reluat lucrările la pasajul superateran în paralel cu lucrările efectuate de Enel. Mai mult, a avansat şi un nou termen de finalizare a proiectului: 9 octombrie 2012. Reprezentanții primăriei au precizat că atunci când au început săpăturile pentru pasaj au fost descoperite mai multe rețele edilitare care trebuiau mutate, lucru care a încetinit suplimentar lucrările. Din luna octombrie, când se lucra la devierea rețelelor edilitare, lucrările au fost sistate complet.

În luna decembrie a anului trecut contractul Primăriei Capitalei cu Romstrade a fost reziliat, după ce firma a intrat în faliment, iar Nelu Iordache a fost arestat.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button