Pasajul Mihai Bravu prinde contur: Se montează arcele peste pod FOTO

de:
24 ian. 2014
2 afișări
Pasajul Mihai Bravu prinde contur: Se montează arcele peste pod FOTO

La Pasajul Mihai Bravu se lucrează de zor. În ultima perioadă s-au montat arcele peste pod, iar parapeţii din segmentul Mihai Bravu – pod, legaţi prin armătură, au fost toţi betonaţi. La rampa de pe Şos. Mihai Bravu, cât şi la rampa de pe Calea Văcăreşti, s-au finalizat parţial armarea şi betonarea, după cum a scris utilizatorul Budy187, pe forummetrouusor.com.

În decembrie, primarul general, Sorin Oprescu, a anunţat că, dacă vremea va permite buna desfăşurare a lucrărilor, din martie 2014, şoferii bucureşteni vor putea circula pe primul pod al Pasajului Mihai Bravu- Splaiul Unirii. Edilul-şef a mai precizat atunci că la sfarsitul anului 2014, „intregul pasaj va fi dat in folosinta”.

Potrivit estimărilor Municipalităţii, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini si va contribui la descongestionarea zonelor Brancoveanu, Nitu Vasile, Bulevardul Berceni si fosta Macaralei.

Proiectul presupune realizarea a doua poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens. Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m.

Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor: De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersecţiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.

Iniţial, lucrările la Pasajul Mihai Bravu au fost derulate de Romstrade, firma lui Nelu Iordache. În decembrie 2012, contractul Primăriei Capitalei cu Romstrade a fost reziliat, după ce firma a intrat în faliment, iar Nelu Iordache a fost arestat.

Lucrările au fost reluate în august 2013 cu un nou constructor. După o procedură greoaie care a durat aproape patru luni, Primăria Capitalei a ales asocierea de firme Astaldi SpA – Astalrom SA să finalizeze lucrările începute de firma Romstrade.

Valoarea contractului este de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA.

Cookies