Pasajul Domnești, soluție pentru fluidizarea traficului. Tronsonul de drum pentru supralărgirea Bd. Prelungirea Ghencea ce ajunge la pod, asumat de CNAIR

17 nov. 2022
4840 Afișari
Pasajul Domnești, soluție pentru fluidizarea traficului. Tronsonul de drum pentru supralărgirea Bd. Prelungirea Ghencea ce ajunge la pod, asumat de CNAIR

Proiectul de modernizare a Bulevardului Prelungirea Ghencea și lărgirea la 4 benzi pe sectorul de drum până la pod, variantă anunțată de secretarul de stat Irinel Scrioșteanu la deschiderea circulației pe Pasajul Domnești, a fost avizat joi, 17 noiembrie, pentru a fi asumat de CNAIR.

Soluția a fost avansată de Scrioșteanu pentru a realiza mai rapid conexiunea între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea, pentru a se evita ambuteiajele, sursă de nemulțumire după deschiderea pasajului de pe Centura Capitalei.

În prezent lucrările de la Prelungirea Ghencea sunt realizate în regie proprie de Primăria Capitalei, prin compania municipală Trustul de clădiri metropolitane, iar ritmul în care se execută a fost permanent criticat de Inițiativa Ghencea și de primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu.

Tronsonul de drum, preluat de CNAIR, are 1,02 km

Traseul sectorului de drum asumat joi de CNAIR se află pe teritoriul administrativ al Sectorului 6, Bragadiru și Clinceni și este cuprins între strada Mărăcineni și DNCB.

”Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.”, a menționat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Principalele obiective propuse pentru cei 1,02 km sunt:

– lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
– realizarea pistelor pentru biciclete
– amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m

– modernizarea sistemului de iluminat
– realizarea sistemului de canalizare pluvială
– amenajarea a 2 stații de autobuz
– amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai, investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
–  amenajarea unor intersecții pentru semaforizare
🔹️ intersecția dintre strada Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)
🔹️ intersecția dintre strada Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)

Urmează aprobarea investiției și lansarea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor. Sursa de finanțare a proiectului este din fonduri nerambursabile, din cadrul POIM 2014 – 2020.

În prezent la Pasajul Domnești, sub pod, au loc lucrări prin care se desființează trecerea la nivel cu calea ferată și se construiește un nod intermodal pentru realizarea unor stații de cale ferată, STB și tramvaie.

Îți mai recomandăm și:

Cookies