ARHIVA B365

Pasajul Basarab deschis, sâmbătă dimineaţa, pentru pietoni

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, organizează sâmbătă ziua pietonală la Pasajul Basarab. “Vreau să las oamenii să judece direct, cu o zi înainte să dăm drumul circulaţiei. Este cea mai mare lucrare de infrastructură realizata în România, în ultimii 20 de ani, şi este una extrem de complicată, cu trei tipuri de structuri diferite. De fapt, este un ansamblu de pasaje, poduri şi pasarele”, a declarat edilul-şef într-un comunicat remis B365.ro.

Oprescu a mai precizat că îi invită, sâmbătă, pe toţi bucureştenii să circule ca pietoni pe podul hobanat şi să participe şi la parada Bucharest Summer Parade, eveniment dedicat începerii vacanţei de vară, care va începe tot mâine, între orele 11.00 – 11.30.

În timpul vizitei pe pasaj a fost intonat şi imnul de stat al României.

La Bucharest Summer Parade vor participa Fanfara Angelys, Fanfara Valahia, Fanfara Ploiesti şi Fanfara Jandarmeriei, motociclişti, maşini retro şi tunate, vor fi prezenţi şi reprezentanţii minorităţillor, cei ai constructorului, dar şi Ansamblurile Ciuleandra, Doina Dunării şi Mugurel de Prahova.

La eveniment vor mai defila şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere, cei ai Pompierilor, ai Poliţiei Locale şi ai Jandarmeriei.

Bucharest Summer Parade se va încheia la ora 12.30 cu un concert susţinut de Horia Brenciu în parcarea unui complex comercial din zonă.

Sâmbătă, la ora 21.00, Oprescu, se va întalni pe pasaj cu constructorii şi cu echipa Primăriei Capitalei, care a lucrat la acest proiect.

Podul Basarab va fi deschis publicului pe parcursul întregii zile.

Accesul pietonilor pe Pasajul Basarab se va face numai din rampele de pe Șoseaua Nicolae Titulescu şi  Bulevardul Vasile Milea şi va fi permis numai pe sensul dinspre Șoseaua Nicolae Titulescu spre Bulevardul Vasile Milea.

În zonă, evenimentul Bucharest Summer Parade pe Pasajul suprateran Basarab, va impune restricţii temporare de trafic.

Între orele 08.00 – 11.00, traficul va fi restricţionat parţial pe Șoseaua Titulescu între rampa Pasajului Basarab şi intersecţia cu Bulevardul Banul Manta, iar înaintea momentului sosirii coloanei de maşini şi motociclete, din Piaţa Victoriei, traficul va fi închis total. Între orele 10.30 – 13.00 se va restricţiona gradual traficul rutier pe Șoseaua Grozăveşti-  între bd. Iuliu Maniu şi Splaiul Independenţei – , pe bd. Vasile Milea – între bd. Iuliu Maniu şi Splaiul Independenţei- şi pe Splaiul Independenţei pe sensul dinspre Pod Cotroceni spre Pod Grozăveşti.

Duminică, de la ora 6.00 dimineaţa, accesul autoturismelor pe Pasajul Basarab va fi permis.

Primarul general al Capitalei a prelungit de mai multe ori termenul de inaugurare a podului hobanat, ultimele motive invocate fiind că mai trebuie efectuate teste de rezistenţă cu mai multe încărcături de tramvaie. Edilul – şef susţinea, la sfârşitul lunii mai, într-una din vizitele de lucru pe şantier, că inaugurarea Pasajului Basarab este o chestiune de “câteva ore şi de zile”. Pe 7 iunie, primarul general spunea că nu se înregistrează întârzieri la deschiderea Pasajului Basarab, chiar dacă în urmă cu câteva luni, tot el declarase că se va circula pe podul hobanat la 1 iunie.

Garanţia tehnică a pasajului, asigurată de constructori (companiile FCC Construction Spania şi Astaldi Italia), este de zece ani.

Pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti şi Bulevardul Vasile Milea. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m, din care 117 m Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa, iar 340 m Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. La acestea se adaugă bretelele de acces la pasaj de 1126 m lungime şi rampele de acces de 1250 m.

Ce înseamnă Pasajul Basarab

– Cel mai lung pod hobanat din România – 360 m

– Cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona staţiei de tramvai peste CF (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai)

– Cel mai lung pasaj rutier din Bucureşti – 1,9 km

– Înălţimea pilonilor centrali – 80 m

– Cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taxiuri şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button