Pasajul Basarab s-a scumpit cu 17,2 milioane euro, pe ultima sută de metri

de:
03 mart. 2011
0 Afișari
Pasajul Basarab s-a scumpit cu 17,2 milioane euro, pe ultima sută de metri

Reprezentanţii Primăriei au adăugat pe 30 decembrie 2010 al şaselea act adiţional la contractul iniţial pentru construcţia Pasajului Basarab. În urma semnării acestui act, Asocierea ASTALDI S.p.A si FCC CONSTRUCCION SA va primi încă 73 milioane lei cu TVA (aproximativ 17,2 milioane de euro) pentru finalizarea lucrării.

„Actul adiţional se referă la lucrări ce nu au fost cuprinse în contractul iniţial. Este vorba de lucrări la reţelele edilitare, iluminat public, managementul traficului, amenajarea zonei Gara de Nord, cu trotuarele rulante, iluminatul arhitectural şi racordul la linia de tramvai de pe Giuleşti”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul Primăriei Capitalei.

Cu câteva luni înainte, pe 10 septembrie, a fost semnat un alt act adiţional care a mai adăugat la costul lucrării încă 10 milioane de euro. „Acel act adiţional a cuprins lucrări ce vizau reţelele edilitare, structura de pod, creşterea coeficientului de risc seismic şi asigurarea unei rezistenţe mai ridicate”, a mai precizat Ion Dedu.

În acest moment, lucrările sunt finalizate în proporţie de 98%, iar la sfârşitul lunii martie, şoferii bucureşteni vor putea circula pe pasaj, potrivit primarului general.

Pasajul denivelat Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu – Şos. Orhideelor – Podul Grozăveşti – Bd. Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şos. Grozăveşti. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri, din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa şi 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. Bretelele de acces la pasaj au 1126 metri lungime, iar rampele de acces 1250 metri.

În zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare care vor face legătura între nivelul peroanelor staţiilor şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.

Contractul pentru construcţia Pasajului Basarab a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durată a execuţiei de 45 de luni şi o perioadă de garanţie de 120 de luni.

Cookies