Pasajele subterane de la Charles de Gaule şi Piaţa Presei Libere au primit avizul Ministerului Culturii. VEZI PROIECTELE

de:
29 feb. 2012
0 Afișari
Pasajele subterane de la Charles de Gaule şi Piaţa Presei Libere au primit avizul Ministerului Culturii. VEZI PROIECTELE

Cele două pasaje vor fi dezbătute miercuri în Comisia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul pasajului de la Charles de Gaulle a fost modificat faţă de prima variantă prezentată. Conform noului proiect, intrarea în pasaj nu se va mai face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, ci chiar de pe bulevard. În pasaj şoferii vor avea la dispoziţie câte două benzi pe sens. La suprafaţă, în dreptul rampelor vor fi câte două benzi pe sens, pentru ca apoi pe deasupra pasajului să rămână trei benzi pe sens. Se va intra în pasaj imediat dupa statuia Aviatorilor, se va trece pe sub Piata Charles de Gaulle şi se va ieşi la suprafaţă înainte de ambasada Chinei.

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va avea forma literei Y. Se va intra în subteran de pe Șoseaua Bucureşti-Ploieşti, din dreptul Fântânii Mioriţa, şi va ieşi prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff şi spre Bd. Expoziţiei. Accesul în subteran nu se va face prin mijlocul şoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploieşti, printr-o rampă de coborâre.

Rampa de ieşire va fi plasată pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreaptă, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expoziţiei, rampa de ieşire se va afla pe mijlocul şoselei. Pasajul va fi cu sens unic pe direcţia DN1-Bd. Kiseleff, neexistând intrare în subteran dinspre Arcul de Triumf. În planul de urbanism zonal sunt prevăzute şi parcări subterane, la Casa Presei şi în zona actualului capăt al tramvaiului 41. De altfel, aici ar urma să fie şi un nod intermodal, adică o staţie comună pentru tramvai, autobuz şi metrou prin viitoarea magistrala 1 Mai – Otopeni, aflată deocamdată în stadiu de proiect.

Cum va arăta pasajul:

Cookies