Şi podurile din Bucureşti, nu doar pasajele sunt un pericol pentru cei care le traversează zilnic, afirmă prof. univ.dr. ing Florin Burtescu. Însă starea pasajelor este foarte proastă, spune acesta, dând exemplu pasajul din Piaţa Unirii care a fost construit pe structura unui pod din perioada interbelică şi pentru că prin el trece şi râul Dâmboviţa, apa i-a erodat fundaţia: „Pasajele din Capitală ar trebui sa intre în reabilitare totala, pentru că sunt in pericol să se prăbuşească. Atunci când au fost construite, s-au folosit materiale de proastă calitate, iar constructorii, presaţi de autorităţile comuniste, nu au acordat suficient timp betonului pentru a se usca. În plus, de-a lungul timpului s-au produs infiltratii, care le-au slăbit”, scrie Cancan.
Profesorul Burtescu nu are încredere nici în reabilitările operate acestora după Revoluţie, întrucât au fost făcute doar de faţadă, tot pe vechile structuri de rezistenţă, a declarat el pentru Cancan. Conform unui studiu al Facultăţii de Construcţii Bucureşti, un alt factor care poate duce la prăbuşirea pasajelor este şi traficul intens. Atunci când au fost proiectate, pasajele erau destinate unui număr redus de masini, respectiv pentru 100.000, şi nu pentru un milion de autovehicule, câte tranzitează acum zilnic Bucureştiul.