Pasaje subterane, bulevarde mai mari şi un nou canal colector în sudul Capitalei. FOTO

de:
21 aug. 2012
50 Afișari
Pasaje subterane, bulevarde mai mari şi un nou canal colector în sudul Capitalei. FOTO

În Sectorul 4, Primăria Capitalei va construi un canal colector care va deservi zona de sud. Construcţia Canalului Cheile Turzii va fi realizată pe traseul Bulevardul Metalurgiei, şos. Berceni, str. Cheile Turzii, şoseaua Olteniţei şi str. Vitan Bârzeşti. 

Proiectul include şi ample lucrări la infrastructură rutieră. Pentru fluentizarea traficului, se propune reconfigurarea nodului de intersectare a inelului median de circulaţie cu Şoseaua Olteniţei şi şoseaua Vitan Bârzeşti. 

„La intersecţia Şoseua Olteniţei cu Vitan Bârzeşti, pe direcţia Căii Vitan Bârzeşti vor fi realizate două pasaje subterane, unul sub altul. Astfel, pasajul rutier va fi realizat la o adâncime mai mare, astfel încât deasupra lui, dar tot subteran să fie relizat şi un pasaj pietonal”, a precizat pentru B365.ro arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul firmei Western Outdoor, cea care a realizat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare. 

De asemenea, municipalitatea va lărgi Bd. Metalurgiei, Şos. Berceni, Şos. Olteniţei, dar şi Calea Vitan Bârzeşti. „Vor fi realizate mai multe tipuri de lucruri. În anumite zone vor fi realizate artere locale, în alte zone vor fi modificate trotuarele, în altele va fi lărgită strada”, a mai explicat arhitectul Sorin Gabrea. 

Schimbări vor fi şi la nivelul transportului în comun. Astfel, va fi introdus tramvai şi pe Calea Vitan Bârzeşti, dar şi strada Ion Iriceanu. 

„Circulatia pietonilor, în zona studiată, se va realiza pe trotuarele existente, care vor fi menţinute şi, după caz, amplificate. În intersecţii, se vor proiecta spaţii şi amenajări destinate pietonilor şi bicicliştilor”, se precizează în memoriul tehnic al proiectului. 

Prioritatea proiectului este însă realizarea canalului colector. Lucrările ar putea începe chiar de anul viitor.

„În primul rând, va fi realizat canalul colector. Avem studiul de fezabilitate, aşa încât lucrările pot începe. Noi estimăm ca termen de începere anul viitor. Cât priveşte celelalte lucrări cuprinse în proiect, acestea nu au fost încă programate”, a declarat Sorin Gabrea.

Peste 27.000 metri pătraţi de teren va fi expropriat pentru a se putea construi aceste canal colector şi dotările aferente.

Cookies