Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) lansează în consultare de piață documentația tehnică pentru achiziția serviciilor de elaborare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”, pe traseul București Gara de Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci.
Agenții economici interesați sunt invitați până la data de 5 februarie 2025 să vină cu propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziției de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului București Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci, precum și pentru îmbunătățirea cerințelor din specificațiile tehnice, se arată într-un comunicat TPBI.
Traseul București Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci (aprox. 60 km de cale ferată) reprezintă una dintre rutele majore de deplasare pentru locuitorii din Ilfov, precum și din județul învecinat, Ialomița, deservind direct nordul Municipiului București, Orașele Chitila și Otopeni, precum și comunele Mogoșoaia, Corbeanca, Tunari, Balotești, Snagov, Gruiu, Moara Vlăsiei și Grădiștea.
Obiectivul proiectului este acela de a identifica investițiile necesare redeschiderii circulației feroviare pe secția Căciulați – Snagov, pe un traseu de 13 km, modernizarea stațiilor și punctelor de oprire existente, precum și introducerea unor puncte de oprire sau stații noi, amenajarea spațiilor din zona stațiilor, în particular, și a căii ferate, în general, pentru a crește accesibilitatea la și din trenuri, accesibilitatea și atractivitatea zonelor învecinate căii ferate (modernizarea intersecțiilor dintre calea ferată și căile de comunicații intersectate, modernizarea drumurilor, aleilor pietonale, instalarea de panouri fonoabsorbante, amenajarea de spații de recreere și bariere verzi etc.).
Proiectul de investiții preconizat de TPBI vizează cofinanțarea din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027, din cadrul axei dedicate trenurilor metropolitane din regiunea București – Ilfov, dar și din alte surse în funcție de eligibilitatea intervențiilor identificate.
Proiectul este parte a proiectului analizat, aprobat și propus spre implementare potrivit prevederilor art. 112 alin. (1) din OUG nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr. 1.448/2023 (punctul 1 din Anexa la OMTI „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București-Ilfov, părțile fiind Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, precum și punctul 8 din aceeași anexă „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”, părțile fiind Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. și Primăria Capitalei).
Realizatorul documentației tehnico-economice trebuie să fie autorizat pentru lucrările de proiectare pe calea ferată, precum și alte autorizații cerute de legislația specifică și trebuie să asiste beneficiarul și în procedurile de avizare și aprobare a soluțiilor tehnice identificate precum și a indicatorilor tehnico-economici de investiții.
Consultarea de piață a fost publicată în SICAP, AICI.
Te-ar mai putea interesa și: