Pas înainte pentru Centura Buftea. A fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execția drumului de aproape 6 km

08 dec. 2023
2112 afișări
Pas înainte pentru Centura Buftea. A fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execția drumului de aproape 6 km
Pas înainte pentru Centura Buftea. A fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execția drumului de aproape 6 km. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Proiectul pentru Centura Buftea a fost deblocat. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire a orașului Buftea, județul Ilfov.

Centura Buftea va avea 5,7 km lungime

Încă un proiect deblocat la nivelul județului Ilfov – Centura orașului Buftea, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Vineri, 8 decembrie 2023, a fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execuția Variantei de ocolire a orașului Buftea: constructorul austriac PORR CONSTRUCT SRL.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor spune ce caracteristici va avea noul drum:

  • 5,7 km lungime;
  • Iluminat public;
  • Două parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice;
  • sistem de colectare și scurgere ape;
  • Trei pasaje rutiere:
    • pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime),
    • pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime),
    • pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime).
  • Trei intersecții la nivel:
    • intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București),
    • joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei,
    • intersecție (nod rutier) cu DJ101.

În decembrie 2021 a mai fost demarată o procedură de achiziție. A fost depusă o singură ofertă, dar care a fos declarată neconformă, iar procedura de licitație a fost anulată.

Antreprenorul care a câștigat acum este unul cu care colaborăm pe mai multe proiecte și am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, și anume primul lot din Autostrada Sibiu-Pitești și legătura dintre DN5 și Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemțească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafață carosabilă din beton). Aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună și pentru acest obiectiv, spune Scrioșteanu.

Cât valorează proiectul

Proiectul valorează 281,17 milioane lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile din cadrul Programul Transport, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite.

Contractul are o durată de 34 de luni, din care:

  • 10 luni pentru proiectare;
  • 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

Centura Buftea vine în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia, lărgirii la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoșoaia și DNCB și Autostrada Bucureștiului – A0. Noua variantă ocolitoare va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit ce corespunde DN1A, cât și la nivelul traficului local ce corespunde tramei stradale a orașului Buftea.

Acest proiect va contribui la creșterea siguranței rutiere și a capacității de circulație, precum și la fluidizarea traficului pe drumurile naționale, spune Scrioșteanu.

Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Te-ar mai putea interesa și: VIDEO | Lotul 2 Sud al A0 – Autostrada Bucureștiului, în pre-recepție. Scrioșteanu anunță ultimele pregătiri pentru darea în trafic

Cookies