Pas important pentru realizarea unui „metrou ușor” între Pantelimon și Pipera: Primăria S2 a scos la licitație Studiul de Fezabilitate

13 nov. 2023
5298 afișări
Pas important pentru realizarea unui „metrou ușor” între Pantelimon și Pipera: Primăria S2 a scos la licitație Studiul de Fezabilitate
Pas important pentru realizarea unui „metrou ușor” între Pantelimon și Pipera: Primăria S2 a scos la licitație Studiul de Fezabilitate | Sursa foto: Facebook - Societatea de Transport București

Primăria Sectorului 2 a scos la licitație contractul pentru proiectarea preliminară a unei linii de tramvai între cartierele Pantelimon și Pipera, un „metrou ușor” având ca model linia tramvaiului 41, a transmis primarul Radu Mihaiu.

Studiul de Fezabilitate pentru realizarea unui „metrou ușor” între cartierele Pantelimon și Pipera a fost scos la licitație

Noua linie de tramvai va avea o lungime de aproximativ 6 kilometri. Aceasta va face legătura între Pantelimon, bucla de întoarcere Granitul și limita administrativă a Sectorului 2 de la Pipera, scrie Economedia.ro.

Proiectul are în vedere conectarea cartierelor Berceni, Pantelimon și Pipera printr-o linie de tramvai pe un traseu peste Dâmbovița cu linie de tramvai pe Pasajul Nicolae Grigorescu, proiectul pentru noul Plan Urbanistic General (PUG) fiind pus în consultare publică în luna iunie a acestui an.

Iată ce se arată în Caietul de Sarcini, care poate fi consultat AICI:

Se propune inițierea și derularea unei investiții privind extinderea zonei de rulare a tramvaiului în Sectorul 2, rezultând un traseu final cuprins între intersecția Bulevardul Lacul Tei/Șoseaua Petricani/Str. Doamna Ghica cu intersecția Bulevardul Chișinău/Șoseaua Pantelimon; intersecția Bulevardul Basarabia/Șoseaua Morarilor cu Park&Ride Pantelimon – sos. Vergului; Bulevardul Dimitrie Pompeiu – peste sos. Pipera – limita Municipiului București.

Prin achiziția serviciilor de realizarea a Studiului de Fezabilitate, cu documentele aferente, pentru obiectivul investițional “Realizare tronson dublu tramvai nou, inclusiv amenajarea/reconfigurarea domeniului public adiacent lucrărilor menționate (intersecții/artere de circulație si rețele si dotări tehnico-edilitare), pe o lungime de aproximativ 5,90 km.

Durata totală a contractului este de 18 luni, dintre care 8 luni va dura Studiul de Fezabilitate și 12 luni pentru asistența necesară exproprierilor.

Contractul valoarează 4,4 milioane lei, fonduri de la bugetul primăriei de sector. Ofertele pot fi depuse până pe data de 18 decembrie.

Primarul Radu Mihaiu spunea, în luna octombrie a anului trecut, că Studiul de Fezabilitate va fi gata într-un an, iar în 2024 ar urma să înceapă și lucrările pentru noua linie.

Încă un pas pentru tramvaiul din Pantelimon până în Pipera.

Astăzi, CGMB ne-a dat dreptul să plătim Studiul de Fezabilitate pentru realizarea acestui tramvai. E o veste extraordinară, așteptam acest vot de la începutul anului.

Vă reamintesc, acest tramvai leagă nu unul, ci 2 cartiere-dormitor (Pantelimon și Titan) de cartierul de business al României, Pipera. Asta înseamnă că se va putea ajunge în 30 de minute, fără mașină, fără poluare de acasă la muncă și de la muncă acasă. Mii de oameni vor putea astfel să își lase mașina acasă (sau și mai bine, să renunțe la ea), în loc să aglomereze traficul, o oră dus – o oră întors, zilnic.

Știu că bucureștenii au o imagine proastă despre tramvai, pentru că au văzut prea multe tramvaie vechi și prea multe șine neîntreținute. Acesta însă va fi un traseu modern, pe modelul liniei 41, de metrou ușor. 12,2 km de linie de tramvai nouă, pe lângă linia existentă, care va fi modernizată.

Țintim să avem acest SF gata anul viitor, așa încât în 2024 să ne putem apuca de execuție.

Primarul Radu Mihaiu a mai transmis următoarele:

Se împuternicește expres Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului București de a hotărî cu privire la asocierea dintre Sectorul 2 al Municipiului București și Municipiul București, în vederea realizării un studiu de fezabilitate având ca obiectiv reconfigurarea intersecției și a pasajului Doamna Ghica – Colentina și de modernizare a căii de rulare tronson dublu tramvai existent și realizare tronson dublu tramvai nou, rezultând un traseu final cuprins intre bd. Dimitrie Pompei – calea ferată – șos. Petricani – bd. Lacul Tei – str. Doamna Ghica – șos. Pantelimon – bd. Chișinău – bd. Basarabia – șos. Vergului, inclusiv amenajarea/reconfigurarea domeniului public adiacent lucrărilor menționate (intersecții /artere de circulație și rețele și dotări tehnico-edilitate) pe o lungime de 12,2 km, pe raza administrativ-teritoriala a sectorului 2 al municipiului București.

Te-ar mai interesa și:

Cookies