Bună seara și bun găsit la un nou episod de “Parcare în București”, un serial la nesfârșit de un gen nedefinit, probabil undeva între docu-dramă și sitcom.
N-au trecut prea multe ore de la secvența cu tramvaiul 3 care a lovit un Mercedes GLE lăsat la odihnă pe colț, în intersecția străzii Clăbucet cu Popișteanu și mai sunt destule ore din zi ca să se mai întâmple nefăcute din cauza diferitelor modalități de parcare de pe la noi din oraș.
Dar, în această atmosferă generală dominată de nervi și diversitate, din când în când se remarcă o situație aparte la categoria “parcare în București”.
De data aceasta, se remarcă situația de pe Bulevardul Chișinău, descrisă de un membru al comunității Sector 2 – informații și dezbateri atât printr-o imagine grăitoare, cât și în următoarele cuvinte:
Ia uitați aici eficiența adevărată. Parcare la stradă și pe ambele părți, pe trotuar. Pe Chișinău se parchează și în apropierea trecerilor, și pe treceri, și în stații de STB, chiar și în intersecții. E comic cum, uneori, mai rămâne câte o mașină singură în mijlocul benzii pentru ceilalți profesioniști care și-au însușit strada au plecat. Noroc că au garduri curțile blocurilor că altfel se trezeau cu mașini și acolo.
O observație precum aceasta naște, negreșit, dezbateri. Unii bucureșteni remarcă generozitatea trotuarului – în sensul „ce vă mai pălace să vă văicăriți! Ce, uite, pietonii au loc!”, în vreme alții atrag atenția, scurt și sec, că trotuarul e ceva dedicat exclusiv (inclusiv prin lege) pietonilor. Plus că mașinile nu ajung acolo prin plutire, ci prin deplasare printre pietoni.
Un alt bucureștean amintește o problemă-mamă, mare cauzatoare de neajunsuri în situația cu parcarea în București.
Dacă s-a construit prost, la ce să vă așteptați? Dacă faci un milion de apartamente și blocuri pe o suprafață de teren mică, asta se întâmplă. Nici străzi, nici parcări. Transportul în comun în zona e ca inexistent.
Poate vrei să citești și: