Abuzaţi şi trimişi la cerşit: copii care şi-au reclamat părinţii la Telefonul Copilului

de:
15 mart. 2013
4 Afișari
Abuzaţi şi trimişi la cerşit: copii care şi-au reclamat părinţii la Telefonul Copilului

Dintre sesizările confirmate, doar 2 cazuri au făcut obiectul situaţiilor de abuz şi exploatare a copiilor, în special prin cerşetorie, informează Primăria Sectorului 4 într-un comunicat remis B365.ro. Alţi şase copii au reclamat neglijența familiei sau abandonul în unitățile medicale, în timp ce prin restul apelurilor s-a solicitat furnizarea unor informaţii referitoare la activitatea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sau au reclamat nerespectarea sentințelor civile de încredințare și a programului de vizitare al minorilor.

Această linie telefonică a fost înfiinţată în mod special pentru semnalarea oricărui tip de abuz sau problemă cu care se confruntă exclusiv copiii aflaţi în dificultate pe raza Sectorului 4.

Toate cazurile preluate beneficiază de confidenţialitate, conform Legii nr. 677/2001, D.G.A.S.P.C. Sector 4 funcţionând ca operator de date cu caracter confidenţial. Astfel, operatorii Telefonului Copilului Sector 4 nu vor oferi informaţii, nici nu vor transmite departamentelor de resort ale Autorităţii Locale cele semnalate, în situaţia în care problematica nu vizează protecţia copilului.

În prezent, apelurile telefonice sunt preluate de un operator care coordonează echipa mobilă de urgenţă.
Modalitatea de evaluare şi soluţionare a cazurilor impune deplasarea în teren a echipei mobile de urgenţă, iar evaluarea cazurilor se face în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz.
Inspectorii care asigură serviciul, specialişti cu experienţă în protecţia copilului – asistenţi sociali şi psihologi, oferă consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşiri a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia.

De asemenea, în soluţionarea cazurilor, aceştia colaborează cu Poliţia Sectorului 4, cu Serviciul de Ambulanţă şi cu spitalele pentru copii din Capitală. Totodată, inspectorii acţionează şi în cazul apelurilor anonime, cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia.

Cookies