FIT CITYGOOD LIVING

Parcuri din București în care poți să alergi ca vântul și ca gândul

De la atâta stat în casă, ni se pot întâmpla diverse. De exemplu, pot să înceapă să ne scârțâie genunchii, să ne pârâie te miri ce încheietură și să ne facă cu ochiul adiposul. Când situația devine îngrijorătoare, ajungem la dilema "sală" sau "alergare în parc"? Am ales varianta gratis și vorbim acum despre parcuri din București în care poți să alergi mult și bine.

Ce ne trebuie ca să alergăm?

Nu ai nevoie de un echipament complex, care să te sece de bani. Ai nevoie de:

  • O pereche de pantofi de sport pentru alergare (aici chiar îți recomand să nu faci rabat de la calitate, să „investești” 200-300 de lei. Articulațiile tale or să-ți mulțumească mai încolo). De preferat, să fie speciali pentru asfalt. Cei pentru asfalt au o talpă moale, cu un grad mare de suspensie la impactul piciorului cu suprafața pe care alergăm.
  • Șosete care să acopere glezna. Nu vrem să alergăm în „șosețele invizibile” și să ne alegem cu bătături în talpă mari cât capul nostru (been there, done that. Not funny).
  • Bluză cu mânecă lungă/ hanorac. A venit vremea rece și nu este suficient să avem pe noi doar un tricou. Îți recomand să ai pe tine ori o bluză cu mânecă lungă specială pentru sport (să ajute la evaporarea transpirației), ori un hanorac care să-ți păstreze căldura corpului.
  • Tricou tehnic. Este din poliester, material care ajută la evaporarea rapidă a transpirației și îți permite să rămâi uscat. Mitul pe care îl știm cu „tricoul de bumbac este cel mai bun” trebuie să înceteze.
  • Bustieră. Dacă ești fată, învață să renunți, atunci când desfășori activități fizice, la sutienul cu sârme, push-up și alte artificii. Bustiera cu sau fără burete îți oferă suportul necesar și nu-ți cauzează.
  • Pantaloni de sport/ colanți. Aici rămâne la alegerea ta, cum te simți mai bine și mai iute în picioare.
  • Borsetă/ suport pentru telefon. Borseta este utilă în momentul în care nu ai buzunare cu fermoare la pantaloni. Îți poți băga telefonul, cheia, masca de protecție și banii. Un suport de telefon te ajută să-l ți pe braț sau pe mână, fără să-ți alunece din cauza transpirației.
  • Căciulă/ bandană buff. Sunt realizate dintr-un material subțirel, dar care te ferește de vânt și frig. Bandana o putem folosi și pe post de „mască de protecție”, să mai filtrăm puțin aerul rece care ne intră în plămâni.
  • Mănuși. Nu mergem să ne dăm cu sania, dar extremitățile sunt importante, așa că trebuie să ne protejăm mâinile cu mănuși. Le putem da jos în momentul în care ne încălzim de la atâta alergat.

3, 2, 1, Start!

Ok, avem cele necesare pentru alergat. Dar unde alergăm în București? Lista parcurilor „bune la alergat”

  • Parcul Lumea Copiilor. Aici găsim o pistă de alergare din tartan, de 570 de metri. Tartan-ul este un material moale, numa` bun pentru articulațiile tale. Pista este construită în cerc, ai grijă să nu amețești! Aici o să înveți să ferești copiii, părinții cu carucioare și adolescenții care nu dau atenție pistei (păstrează-ți calmul 😊). Locul acesta este perfect dacă te încadrezi la categoria de „bebe alergător” sau dacă ești la început.
  • Parcul Tineretului. Este în vecinătatea parcului Lumea Copiilor. Aici avem asfalt, pante și putem admira lacul în timp ce ne dăm sufletul la alergat. Aleile parcului sunt late și iluminate corespunzător.
  • Parcul Izvor. Aici trecem la asfalt, nu mai avem tartan, dar avem pantofii de alergat pentru asfalt care ne salvează gleznele și genunchii. O tură completă de parc are 1.3 km. Avem vedere la Palatul Parlamentului și acces la stația de metrou Izvor.
  • Parcul Carol. Aici putem avea traseu ușor (să alergăm doar acolo unde terenul este drept – aleea centrală care este pavată cu piatră cubică) sau putem să creștem dificultatea. Dar cum facem asta? În momentul în care o să dai o tură completă de parc, o să vezi pantele și o să le simți din plin. Pe lângă pante, avem scările care sunt utile pentru antrenament. O tură completă de parc are 2 km.
  • Lacul Morii. Ți se face pielea de găină să alergi cu apusul în față. Îți recomand să ai o lumină frontală, ori blițul telefonului, deoarece traseul nu este luminat noaptea și riști să calci strâmb (asfaltul nu este ca la carte). Iar dacă ești fată, o să te simți safe dacă alergi însoțită. O tură completă de Lacul Morii, are 9 km. De curând a fost amenajată o pistă de alergare de 30 de m. La cât mai multe piste de alergare amenajate!
  • Parcul IOR. Este printre cele mai mari și mai simpatice parcuri din București. O tură completă în jurul lacului are în jur de 3,14 km. Poți ajunge simplu cu metroul dacă cobori la stația Titan. Deoarece este înconjurat de multe blocuri, parcul se aglomerează destul de tare în timpul zilei. De aceea, ca să nu faci slalom printre copii, căței și părinți, îți recomand să alergi dis-de-dimineață sau noaptea târziu.
  • Parcul Regele Mihai I (Parcul Herăstrău). Dacă tot am început să vorbim despre cele mai frumoase și mari parcuri din București, Parcul Herăstrău se încadrează perfect. Este cel mai mare parc din București, iar o tură completă în jurul lacului are aproximativ 6 km. Aleile ce înconjoară lacul sunt înguste, iar mai ales în weekend-uri ele devin neîncăpătoare. Depinde doar de răbdarea ta dacă vrei să te aventurezi la alergat în weekend😊.
  • Parcul Drumul Taberei (Parcul Moghioroș). Aici avem variante de traseu: cel clasic de 1,2 km, care urmează aleile de pe lângă gardul exterior al parcului și traseul lacului de 0,6 km. Dacă ești amator de pante, să știi că gasești și aici, pe aleile laterale ale parcului. Sfat: o să mai simți din când în când miros de mâncare de la Mc Donald`s, sper că te poți abține tentației.
  • Parcul natural Văcărești. Este o adevărată experiență să alergi în Delta Văcărești. Poți intra în parc prin fața Complexului Asmita Gardens sau din Strada Săvinești. Am ținut să menționez pe unde se poate face accesul deoarece nu vă doriți să intrați pe unde „vi se pare vouă ok”, ca să vă luptați cu vegetație cât voi de înaltă😊. O tură de parc are 5 km și la fel ca pe Lacul Morii, nu este iluminat. De asemenea, îți recomand să alergi însoțit/ă, pentru că sunt tot felul de oameni dubioși ce se „plimbă” pe acolo. Important este să ai apă la tine, șosete lungi și adidași cu o talpă aderentă. Sper să nu te temi de țărână, pentru că este inevitabil să nu te murdărești.
Parcul Natural Văcărești
O tură de alergare în Delta Văcărești poate fi o experiență memorabilă

Aplicație pentru running

Și, ca să fim cool, putem să folosim și aplicație pentru sportivi. Eu îți recomand „Strava”. Este un fel de Facebook, o comunitate, dar pentru oameni iubitori de sport. Îți poți personaliza profilul, cu ce nume și poză dorești. În loc de like, o să dai și o să primești „kudos”. Iar adăugarea de noi prieteni se face printr-un simplu „follow”. Strava îți urmărește cursa și îți spune care a fost viteza medie per minut, dar și câte calorii ai consumat la fiecare cursă. La finalul fiecărei curse poți adăuga poze sugestive, ca să-ți amintești „cu drag” cât ai alergat. O chestie mișto: o poți folosi și pentru drumeții pe munte, plimbări cu bicicleta, mers pe jos, înot, snowboard și multe alte sporturi.

Nu rămâne decât să descoperi și tu locurile unde se poate alerga în București, dar și aplicațiile care te ajută atunci când faci sport.

P.S: La început, febra musculară o să fie cea mai bună prietenă a ta 😊. Spor(t) la alergat!


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button