ȘTIRI

Măsura privind reducerea cu 20% a parcului auto al RATB se amână

UPDATE: Măsura care viza reducerea parcului auto circulant al RATB cu 20%, de la 1 aprilie, a fost amânată, în urma unor discuţii purtate la nivelul conducerii Regiei, a declarat, pentru B365.ro, Vasile Petrariu, liderul sindicatului reprezentativ din RATB. Potrivit acestuia, până în prezent nu s-a anunţat când ar urma să fie pusă în aplicare această măsură.

Informaţia potrivit căreia se va reduce parcul de vehicule al RATB aflat în circulaţie a fost confirmată, pentru B365.ro, de Vasile Petrariu. „A fost o hotărâre a Consiliului de Administraţie, care a decis micşorarea parcului cam cu 20%, ceea ce e foarte mult. S-a transmis la unităţi programul acesta de reducere, pe linie administrativă. Noi nu am fost informaţi în mod special, ci am aflat ulterior. Această decizie a fost luată din motive financiare. Săptămâna viitoare vom discuta şi noi cu conducerea Regiei să vedem exact despre ce este vorba pentru că vom avea probleme cu publicul călător, în contextul în care vehiculele vor veni la un interval mult mai mare decât cel de acum. Această reducere a parcului auto noi o putem traduce, de fapt, printr-o reducere de activitate, cu efecte negative asupra salariaţilor şi a publicului călător„, a declarat, pentru B365.ro, Vasile Petrariu, preşedintele executiv al STB-Transloc – sindicatul reprezentativ din RATB.

Potrivit lui Petrariu, până în prezent au fost scoase deja din parcul circulant al RATB circa 150 de autobuze, 53 de tramvaie şi 13 troleibuze. „Acestea au fost reduse din parcul circulant, dar nu din cauza faptului că sunt stricate. Avem şi probleme tehnice, de aprovizionare cu piese şi subansamble, dar am fi putut să menţinem parcul la nivelul acesta, numai că s-a luat această decizie şi nu s-a discutat şi cu noi, cum ar fi fost corect. Trebuia să ni se explice aceste măsuri, pentru că de redus activitatea este foarte simplu. Toată lumea ştie să facă lucrul acesta. Trebuia făcută o analiză şi să vedem exact despre ce este vorba pentru că şi aşa parcul nu a fost dimensionat la necesităţi. Avem linii la care intervalul de succedare este de 30-40 minute, ori cu un asemenea interval de succedare nu ai cum să atragi publicul călător, mai ales în condiţii de vreme rea, şi să mai ai şi pretenţia să şi plătească. Intervalul corect de succedare ar fi de cel mult 10 minute în trafic, nu pe itinerar, pentru că dacă pe itinerar ai 10 minute, în trafic ai mai mult de 15 minute. Se pare că cei din conducere nu prea înţeleg lucrul ăsta dacă au luat o asemenea decizie. Ei au prezentat un plan de dezvoltare a RATB-ului în Consiliul General, care a fost aprobat, iar acum vin cu modificări şi reduc din programul prezentat. E total opus faţă de ce au prezentat„, a explicat liderul de sindicat.

Petrariu mai spune că angajaţii Regiei cred că, pe lângă această măsură care va fi aplicată de la 1 aprilie, din vară va fi redus şi mai mult numărul de vehicule al RATB aflat în circulaţie, în contextul în care vara circulă mai puţine vehicule RATB, din cauza scăderii numărului de călători. „Teama noastră e că la reducerea de 20% de acum se va adăuga şi reducerea parcului din vară. Nu cred că se va menţine reducerea asta a parcului şi pe timpul verii. Ne vom trezi la vară că va fi de 30% reducerea, nu de 20%. Săptămâna viitoare vom discuta neapărat cu directorul general ca să ne explice neapărat care a fost politica şi cum s-a ajuns la reducerea asta de parc pentru că nu este normal să tai. Noi avem nişte probleme cu Consiliul de Administraţie pentru că ne-a ignorat şi ne ignoră inclusiv la consultări, ceea ce nu mi se pare normal pentru că totuşi reprezentăm sindicatul reprezentativ din RATB, cu peste 9.500 de angajaţi. Practic, reprezentăm peste 80% din numărul de salariaţi din cadrul acestei Regii. E normal să discutăm şi împreună chiar să şi găsim nişte soluţii, pentru că noi ştim efectiv ce se întâmplă pe teren. La nivel de teorie e una, dar practic e cu totul altceva. Noi lucrăm în traseu, la întreţinerea acestor vehicule şi ştim exact ce avem în teren. Suntem îngrijoraţi de această decizie, mai ales conducătorii de vehicule, pentru că ei vor fi primii care vor prelua nemulţumirile publicului călător şi ei nu au nicio vină pentru că sunt nişte salariaţi care doar îşi fac treaba. Consecinţele ar trebui să le suporte cei care iau deciziile şi nu oamenii noştri, însă, din păcate, în practică, se întâmplă cu totul altfel„, a mai spus Vasile Petrariu. 

Anunţul privind reducerea parcului de vehicule al RATB din circulaţie a fost făcut în garajele şi depourile Regiei, informează Evz.ro, care adaugă faptul că, în baza Titan, vatmanii au fost chemaţi la o şedinţă, în care s-a discutat această măsură.

Motivul ar fi, conform surselor citate de publicaţie, faptul că nu mai sunt bani pentru combustibil şi pentru întreţinerea tramvaielor, troleelor şi a autobuzelor.

Citește și Taxa pe stâlp afectează şi RATB. Ce taxă va plăti Regia şi cum va face faţă costurilor suplimentare 

Cresc subvențiile pentru RATB, anul acesta. Câți bani va primi Regia pentru acoperirea biletelor 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button