ESENTIAL

Parcările subterane de la Cişmigiu şi Dorobanţi au fost aprobate de CGMB. VEZI PROIECTELE

Conform proiectului, parcarea subterană de la Piaţa Dorobanţi ar avea o suprafaţă de aproximativ 5.058 de metri pătraţi şi ar costa aproximativ 9 milioane de euro. Parcarea este prevăzută cu două niveluri şi o capacitate de 254 de locuri pentru autoturisme, dintre care 123 de locuri la primul nivel şi 131 locuri la cel de-al doilea. Intrarea în parcare se va face de pe Calea Dorobanţilor, din lateral, de pe ambele sensuri. Proiectul parcării cuprinde şi realizarea unui pasaj pietonal. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

Parcarea de la Walter Mărăcineanu ar urma să deservească zona parcului Cişmigiu. Lucrarea a fost proiectată tot cu două nivele şi o capacitate de 240 de locuri. Costul estimat al parcării este de 8,46 de milioane de euro. Deasupra acesteia va fi amenajată o piaţetă de 4.000 de metri pătraţi, după modelul celei de la Universitate.

Primăria Capitalei intenţionează să construiască parcarea de la Walter Mărăcineanu printr-un parteneriat public-privat. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni.

Respinse: Parcarea din Centrul Vechi şi Penetraţia Splai Independenţei – Ciurel – A1

Consilierii generali nu au fost de acord însă cu proiectele primarului Sorin Oprescu din Centrul Vechi şi din vestul Capitalei. Astfel, Planul Urbanistic Zonal pentru parcarea din Centrul istoric a fost respins. Primăria Capitalei vrea să construiască acolo o parcare cu 5 etaje şi 800 de locuri. Parcarea supraetajată ar fi construită în zona străzilor N.Tonitza – Franceză – Splaiul Independenţei. Accesul în noua parcare se va face cu maşina de pe Splaiul Independenţei. Șoferii vor avea însă acces pietonal, pentru a-şi recupera maşina, şi din străzile Filitti şi Franceză.

Noua construcţie ar fi amplasată într-o zonă protejată, mai exact zona Stavropoleos – cartier bancar şi de afaceri specific secolului al XIX-lea, unicat în Bucureşti, cu valoare de raritate în România, având grad maxim de protecţie. De altfel clădirea nouă va fi chiar lipită de un monument istoric, situat pe Splaiul Independenţei nr. 2J.

Proiectul Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 prevede un drum expres şi un pod care să lege autostrada Piteşti-Bucureşti de Splaiul Independenţei. Lucrarea, începută deja de anul trecut de Primăria Capitalei nu este însă deloc pe placul societăţii civile.

“Proiectul are câteva dezavantaje serioase: aduce un flux uriaş de maşini din autostrada Piteşti – Bucureşti în centrul oraşului prin Splaiul Independenţei, maşinile care vin din autostrada Piteşti – Bucureşti şi merg în autostrada Bucureşti – Constanţa sunt practic invitate să tranziteze centrul Bucureştiului pe Splaiul Independenţei, are un cost uriaş, întrucât este nevoie de expropieri consistente şi nu rezolvă problema de trafic a locuitorilor din zona Drumul Taberei – Militari. Soluţii mult mai ieftine permit conectarea acestor cartiere cu şoseaua de centură”, susţine Nicuşor Dan, de la Asociaţia Salvaţi Bucureştiul.

Întreaga lucrare Penetraţie Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cu o lungime de 8,3 kilometri, va costa 580 milioane de lei (138 milioane de euro), va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi realizate mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţia Şos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii, dar şi la intersecţia cu şoseaua de centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button