Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni, pe Magistrala 6 de metrou. VEZI PROIECTUL

de:
02 aug. 2012
2 afișări
Parcări Kiss & Go şi terenuri expropriate pentru pietoni, pe Magistrala 6 de metrou. VEZI PROIECTUL

Magistrala 6 de metrou şi configuraţiile celor 12 staţii ale sale au fost avizate de membrii Comisiei de Urbanism a municipalităţii. Potrivit proiectului prezentat, pe traseul magistralei, chiar în dreptul staţiilor, vor fi amenajate mai multe parcări. Astfel, la staţiile Pajura, Washington (intersecţia Liviu Librescu cu DN1) şi Paris (Aleea Padina) vor fi construite parcări de tip Kiss&Go. „Vor fi parcări de scurtă durată folosite pentru a lăsa sau a lua călători de la metrou”, a spus arhitectul Constantin Enache, cel care a realizat şi prezentat Planul Urbanistic Zonal al Magistralei 6. 

În plus, la staţia Otopeni Sud, situată chiar la şoseaua de centură va fi construită o parcare Park&Ride, pentru navestişti, cu aproximativ 500 de locuri. 

„Deasupra staţiilor de metrou vor fi amenajate spaţii publice pentru pietoni. Terenurile vor fi expropriate, iar după ce vor fi terminate staţiile, aceste terenuri vor intra în proprietatea Primăriei Municipiului Bucureşti, care va organiza concursuri în vederea amenajării unor spaţii publice”, a mai precizat arhitectul Constantin Enache. De exemplu, spaţiul din faţa Gării Băneasa va fi amenajat ca un spaţiu public de loisir după ce staţia de metrou de acolo va fi terminată. 

Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul 

Noua magistrală M6 va porni din actuala M4, după staţia 1 Mai şi va avea o lungime de 14 km şi 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni Centru, Otopeni Nord şi Aeroportul Henri Coandă. Locul exact în care vor fi amplasate aceste staţii, pe teritoriului municipiului Bucureşti, a fost prezentat şi avizat, miercuri, în Comisia de Urbanism. 

Pajura – staţie la marginea cartierului cu cinci accese

Expoziţiei – staţie în incinta complexului Romexpo, prevăzută cu 5 accese

Piaţa Montreal – staţie la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieşiri

Gara Băneasa – staţie la Fântâna Mioriţa, cu 3 accese

Aeroportul Băneasa – staţie lângă aeroport cu 5 accese

Tokio – staţie în faţa magazinului Ikea cu 5 accese

Washington – staţie la intersecţia DN1 cu bd. Liviu Librescu cu 5 accese

Paris – staţie la intersecţia DN1 cu Aleea Padina cu 5 accese

Bruxelles – staţie la şoseaua de centură, la graniţa dintre Municipiul Bucureşti şi oraşul Otopeni, cu 5 accese.

Potrivit planurilor autorităţilor, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul staţiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene şi informaţii despre Bucureşti atât în română cât şi în alte limbi de circulaţie internaţională.

Lucrările la Magistrala 6 ar urma să înceapă în anul 2013 şi vor fi finalizate în 2017-2018. Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România.

Magistrala va face şi legătura directă a două moduri de transport, cel pe calea ferată, prin Gara de Nord, şi cel pe calea aerului, prin aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.

Cookies