Autogară subterană și parcare, legate printr-un tunel cu Gara de Nord

de:
08 aug. 2014
0 Afișari
Autogară subterană și parcare, legate printr-un tunel cu Gara de Nord

Primăria Capitalei vrea să construiască o parcare subterană vizavi de Ministerul Transporturilor. Mai exact, noua parcare ar urma să fie construită sub parcul situat între Gara de Nord și Ministerul Transporturilor. Până la sfârșitul acestui an, municipalitatea va porni licitația în vederea încheierii unui parteneriat public-privat. 

„Parcarea de la Gara de Nord va intra pentru prima oară la licitație. Acolo a fost o problemă de litigiu pe un teren, care s-a rezolvat între timp. Parcarea va fi amplasată sub parcul din fața Ministerului Transporturilor și va fi interconectată cu gara. Deci se va ieși pietonal în gară, iar nivelul 1 va fi destinat autocarelor. Astfel, toate autocarele internaționale vor fi obligate să stea acolo”, a explicat pentru B365.ro, Bogdan Hreapcă, director general al Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei. 

Noua construcție va asigura 1.100 de locuri de parcare şi va avea trei nivele. 

Tot până la sfârșitul acestui an, Primăria Capitalei va relicita și parcările subterane de la Piața Charles de Gaulle, Walter Mărăcineanu și Piața Dorobanți.

„La parcarea de la Charles de Gaulle ajunsesem la capăt cu contractul, însă, din păcate, firma respectivă a intrat în insolvență și am fost nevoiți să anulăm contractul. Astfel, Charles de Gaulle, Dorobanți și Walter Mărăcineanu se vor relicita. Ele au mai fost licitate o dată, am avut prezență la fiecare dintre ele, companii internaționale sau companii naționale cu internaționale la un loc. Din păcate, stăm un pic mai complicat în ce privește apetența marilor companii care se ocupă cu zona asta de parcări. Pentru că nu s-a reușit încă în București rezolvarea parcării supraterane oriunde, inclusiv în locurile unde nu ai voie să parchezi. Cel mai bun exemplu pentru un investitor astăzi este Universitatea. În mod normal, parcarea de la Universitate ar trebui să aibă un procent de ocupare de 90%, pe 24 de ore. Acolo unde este ea așezată. O parcare cu o vizibilitate mai mare decât cea de la Universitate este aproape imposibil să o construiești”, spune Bogdan Hreapcă. 

Parcarea de la Charles de Gaulle va avea trei nivele și 603 locuri. Unul din nivele va fi amenajat ca zonă comercială cu mici magazine și cafenele.  Accesul în parcare se va face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, dar şi de pe Bulevardul Constantin Prezan şi de pe Calea Dorobanţilor, de asemenea de pe părţile laterale ale acestor artere. 

Parcarea de la Walter Mărăcineanu va fi construită pe două nivele, va avea 240 de locuri şi un cost estimat de 8,46 de milioane de euro. Deasupra parcării va fi amenajată o piaţetă de 4.000 de metri pătraţi, după modelul celei de la Universitate. „Va fi o lucrare extrem de utilă şi din punct de vedere urbanistic, pentru că aici va fi a doua piaţetă redată bucureştenilor. Există acolo o piaţetă pe care nu o folosim şi care se află în faţa Parcului Cişmigiu. Vom realiza practic o zonă pietonală înainte de parc. Va fi o parcare care va deservi zona Cişmigiu”, a precizat Bogdan Hreapcă.

Parcarea de la Piaţa Dorobanţilor va avea 254 de locuri și va fi construită sub Calea Dorobanţilor între parc şi benzinăria situată vizavi de parc. Intrarea se va face de pe bulevard, din lateral, de pe ambele sensuri. Termenul de execuţie al lucrării este de 12-18 luni. 

Cookies