Papalekas vrea să construiască 600 de apartamente pe terenul Halei Ford de pe Calea Floreasca

de:
20 mai 2015
10 Afișari
Papalekas vrea să construiască 600 de apartamente pe terenul Halei Ford de pe Calea Floreasca

Ioannis Papalekas a cumpărat, prin compania sa Globalworth, terenul Halei Ford de la fondul de investiţii cu capital elen Global Finance. Terenul de 3,2 hectare a aparţinut în trecut Automatica Bucureşti. Aici, noul proprietar va construi trei blocuri care vor avea în total 600 de apartamente cu suprafeţe construite între 100 mp şi 120 mp, potrivit Capital.ro.

Terenul, din care monumentul istoric Hala Ford ocupă o suprafaţă de circa 6.000 mp, este amplasat pe Calea Floreasca, aproape de intersecţia cu Blvd-ul Mircea Eliade. Lotul a fost cumpărat de Global Finance în 2006 pentru suma de 19,7 milioane de euro.

„Până la sfârşitul lunii iunie, terenul va intra în portofoliul Globalworth. Actele au fost deja semnate şi urmează să fie publicate în Monitorul Oficial. Achiziţia a fost realizată cu equity (capital propriu n.red.). Lotul are un CUT (Coeficient de Utilizare al Terenului n.red.) de 3,25 care permite dezvoltarea unei suprafeţe de 100.000 mp. Hala Ford va fi reamenajată şi folosită ca spaţiu comercial, cu o suprafaţă de 9.000 mp, şi am putea construi şi o clădire de birouri integrată cu acest spaţiu”, a declarat pentru Capital Ioannis Papalekas.

Pe lângă Hala Ford, care ar putea găzdui restaurante sau chiar spaţii de birouri, vor fi construite trei blocuri de locuinţe cu un total de 600 de apartamente. Preţul de vânzare al apartamentelor va fi de 1.500 – 1.700 euro/mp.

Investiţia în dezvoltarea întregului proiect se ridică la 140 milioane euro, iar proiectul va fi construit în două etape. Lucrările la partea comercială şi la prima clădire de locuinţe vor demara anul viitor.

Mai mult pe Capital.ro.

Ford Motor Company, fondată în 1903, şi-a început relaţiile cu România în anul 1928, atunci când Andrei Popovici, secretarul Legaţiei Române la Washington, îi decernează lui Henry Ford un înalt ordin al Casei Regale ca „binefăcător al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relaţiilor sociale şi internaţionale”.

În 1931, Ford deschide o firmă de vânzări în România, iar un an mai târziu, în 1932, Guvernul României comunică filialei Ford din Anglia (care patrona firma din România) disponibilitatea de a deschide la Bucureşti o linie de asamblare.

Astfel, ca urmare a acestei invitaţii, în 1935, Ford a achiziţionat un teren în cartierul bucureştean Floreasca, unde a construit o uzină modernă, dotată cu prima linie de montaj operaţională din Europa de Est, şi peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile şi camioane.

Ford România organiza cursuri de specializare pentru inginerii săi. Astfel se urmărea ca piesele să fie fabricate şi montate în intregime în fabrica din Floreasca sub stricta observaţie a specialiştilor. Pregătirile pentru acest pas important au început din 1939 când mostre de tapiţerie, acumulatori, şuruburi, vopsea şi alte repere, fabricate în România, fuseseră trimise la Detroit spre examinare şi sosiseră înapoi cu observaţiile corespunzătoare; sub acest aspect, investiţiile Ford se ridicau la zeci de milioane de lei, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul companiei.

Cookies