DE ATINSNICE TO MEET YOU

Pandemia le-a omorât afacerea, dar au inventat alta. Cum fac bani două fete cool și hotărâte din București

Vreme de 7 ani, Anca și Georgiana au învățat tinerii ce trebuie să știe și să facă dacă vor să intre în client service la înățime. "Vreau să fiu stewardesă" era un business care mergea spectaculos. Avuseseră aproape 3000 de cursanți, scoseseră și o carte-curs, aveau birouri în București, Roma, Londra și Chișinău. Se pregăteau să mai deschidă unul la Madrid când a venit pandemia. Le-a prins cu bagajele făcute, dar fără niciun plan B. Le trebuia!

Micile afaceri conexe industriei aviatice n-au avut nicio șansă: când se închide cerul, nimeni nu se mai grăbește să se facă însoțitor de bord. Bine, și dacă s-ar fi grăbit, tot n-ar fi avut unde să se ducă, în primul rând pentru că nu putea ieși din casă.

Vă spunem acum povestea a două fete care s-au reinventat în pandemia de coronavirus, după ce afacerea lor „Vreau să fiu stewardesă” a căzut de la zece mii de metri altitudine. Astăzi au un magazin on line în care vând obiecte vintage de ceramică și porțelan fin, candelabre, mic mobilier, piese vechi valoroase adunate din toată Europa.

Afaceri în pandemie | De la tacâmuri de avion, la porțelan nobil

În primăvară, când pandemia a ajuns în România, Georgiana Ene a simțit că o să cadă de la etajul zece al blocului în care locuiește. Se ocupa atunci împreună cu prietena ei cea mai bună, Anca Dumitrescu, de afacerea „Vreau să fiu stewardesă”, transformau cursanții în însoțitori de bord.

Aveau o echipă de profesori formată din foști însoțitori de zbor, traineri de aviație, recrutori și specialiști în comunicare. Se pregăteau să-și deschidă un nou birou la Madrid, aveau deja unul care duduia de doritoare în Republica Moldova. Pandemia a oprit însă totul, brusc. Cursurile s-au mutat on line, iar fetele au descoperit ca au mai mult timp liber.

afaceri-

Ce puteau să facă? Să plângă, să-și pună masca, să se dezinfecteze de toate gândurile negre, de frică pentru ziua de mâine și apoi să o ia de la capăt. S-au întrebat: „Ce știm să facem?”. Și-au răspuns: „Știm să scriem, știm să facem fotografii și, mai ales, iubim din toată inima obiectele vechi și foarte frumoase. Ce-ar fi să le căutăm în toate târgurile de obiecte vintage din Europa, să le recondiționăm dacă e cazul, să le cântărim valoarea, să le vindem și să vedem ce profit facem?”.

Survival kit de pandemie | Prieteni vechi pentru o afacere nouă

Așa se face că fetele și-au sunat prietenii din Londra, Madrid și Paris, prieteni care acum le trimit piesele de rezistență cu avionul (deși zborurile sunt mai rare), cu mașina, prin curier. Tot ce câștigă reinvestesc, dar au Speranță, lucrează din nou și le place ceea ce fac.

Așa s-a născut Universul philocaly – mai precis site-ul philocaly.ro  – care celebrează frumosul în toate formele sale și îl aduce în casele celor care-l caută și îl prețuiesc. Obiecte în ediție limitată, de cele mai multe ori unicat, porțelan fin, pasiune pentru detalii, cele mai frumoase farfurii, cești, ceainice și vaze în ediție limitată, povești, texturi și culori.

Iată ce spun fetele despre iubirea lor de frumos care le-a schimbat viața:

„Din iunie, 2020, de când am început și până azi, Philocaly a ajuns în case foarte diferite, am cunoscut clienți care ne-au impresionat cu poveștile lor, de la studente care așteptau bursa ca să cumpere un set de cești art-deco, la doamne în căutare de „zestre” pentru fiice, oameni care s-au mutat la țară odată cu pandemia și nu voiau să-și uite ritualurile de la oraș, oameni care pur și simplu nu mai vor (doar) Ikea sau Dedeman, oameni care caută obiecte unice, cu parfum și poveste. Să ții în mână o ceașcă care să-ți bucure palmele prin delicatețea ei, să stai toamna la lumina lumânării unui sfeșnic argintat plin de romantism și să citești o carte bună, să pui de ceai într-un ceainic grăsuț, pictat manual, să torni un vin roșu în pahare de cristal ca din povești, ei bine, acestea sunt genul de momente/experiențe care nu au legătură nici cu partea comercială, nici cu nevoile noastre primare. Sunt clipe pentru sufletul nostru, care ne ajută să lăsăm la o parte pandemia, greul, urâtul, griul și să aducem soarele și tihna în universul nostru.”

B365.ro: De ce a devenit casa centrul universului în pandemie? De ce simțim nevoia să avem interioare minunate?

„Avem nevoie de interioare frumoase pentru că avem nevoie de asigurări că, în această perioadă tulbure, măcar acasă e bine și suntem protejați de rău și de urât. E felul nostru de a ne proteja de tot ce se întâmplă acum în lume. Spun mereu că acasă e ca o matcă la care ne întoarcem când avem nevoie să ne conectăm cu noi. Cu sufletul nostru. Când intri în casa unui om, intri în sufletul lui. E normal să ne dorim să fie la fel de frumos în casă precum în suflet (de aceea e important să facem ordine în ambele cât mai des). În pandemie, ne-am văzut față în față cu sufletul nostru și a trebuit să coabităm cu el. La propriu și la figurat. Cu tot ce până atunci amânam din lipsă de timp, cu tot ce poate nu era atât de important căci ne trezeam, făceam duș, ieșeam pe ușă și lăsam baltă casa până seara când, obosiți de toate cele, ne aruncam în pat și stingeam lumina cu gândul la ziua următoare. Acum, acasă e tot ce ne-a rămas. Cum să nu facem din acest univers ceva magic?

B365.30: Care au fost cele mai formidabile obiecte pe care le-ați găsit și le-ați dat mai departe?

„Ne este tare greu să facem așa un „clasament”, căci de fiecare dată când aducem produse noi în magazin exclamăm continuu „Vai, cât e de frumoasă asta! Și asta! Și tot așa, ni se pare că fiecare obiect în parte e absolut incredibil și unic în frumusețea lui. De la porțelan englezesc de tradiție, realizat în fabrici din Anglia cu un istoric de sute de ani, până la seturi de ceai Rosenthal sau vaze chinezești pictate manual, candelabre care au luminat cine știe câte povești sau veioze la lumina cărora s-a râs și plâns deopotrivă, universul Philocaly e precum un puzzle construit din povești și această permanentă căutare de frumos. Să fie frumos în sufletele și casele tuturor!”

„Obiectele pe care le atingem de cele mai multe ori în viața noastră sunt farfuriile din care mâncăm și pe care trebuie să le mai și spălăm. Una este să mănânci fasole din caserolă, sau salam de vară direct de pe ziar, și alta să haleșți fondue bourguignonne de pe porțelanuri luminoase și delicate. Te simți altfel. Atingi cu mâna ta boieria. O trăiești. O vezi. O ai.”

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button