Pandemia COVID-19 a schimbat economia și stilul de afaceri al companiilor de pe piață (P)

23 sept. 2021
54 Afișari
Pandemia COVID-19 a schimbat economia și stilul de afaceri al companiilor de pe piață (P)
Pandemia COVID-19 a schimbat economia și stilul de afaceri al companiilor de pe piață (P)

Cu siguranță, 2020 a fost un an plin de provocări, pentru diferite industrii: alimentare și non-alimentare, chimice, auto, a produselor tehnologice de consum, comerț cu amănuntul, etc. Și ceea ce s-a întâmplat pe piața transporturilor în 2020 a avut un impact în anul 2021 și probabil că va avea și în următorii ani. Menținerea continuității proceselor de afaceri s-a realizat cu dificultate în acești ani, datorită economiei nefavorabile.

Eforturi mari s-au făcut și în domeniul logisticii, pentru că pandemia a afectat grav poziția multor companii din întreaga lume. China a deveni un lider al pieții în acest domeniu și probabil își va menține această poziție și în viitor. După cum se știe, mai multe restricții au fost ridicate în 2021, iar volumul de mărfuri a crescut treptat.

Deși unele companii de logistică au reușit să se redreseze în timpul acestui an, totuși ele nu pot respira ușor, având în vedere faptul că situația în transportul mărfurilor rămâne totuși instabilă, deoarece criza încă nu a trecut.

În timpul pandemiei, multe companii au suferit pierderi financiare mari. Unele intreprinderi mici și mijlocii au dat faliment, iar altele au fost nevoite să se adapteze la noile schimbări de piață, la funcționarea în pandemie.

Pandemia de coronavirus a dus la optimizarea și digitalizarea sectorului logistic, dar și al altor sectoare ale economiei. Companiile de logistică au depus efort să aplice strategii noi, având ca scop câștigarea unui avantaj competitiv. Se poate vorbi de pildă despre automatizare, despre avântul pe care l-a luat tehnologia pentru a înlocui procesele în acest domeniu.

Unele companii, cum sunt cele din America de Nord, au cheltuit deja sume mari de bani pentru automatizarea proceselor și chiar pentru robotizarea unora dintre acestea. Experții spun despre drone care vor fi capabile să livreze mărfurile de mici dimensiuni, dar și despre o combinație de roboți autonomi, care au anumite programe de software ce ajută la îmbuătățirea lanțului de aprovizionare.

În prezent, orice depozit performant are dispozitive metalice specializate pentru stocarea mărfurilor, dar și rafturi metalice industriale excepționale, cum sunt cele de pe site-ul https://prometall.ro/collections/rafturi-depozitare.

Scopul automatizării proceselor în acest domeniu industrial și nu numai, este cu siguranță de a reduce forța de muncă umană în anumite sectoare sau activități simple, repetitive, stresante și epuizante, pentru a îmbunătăți eficiența muncii angajaților din echipa deja formată. Ideal este de a nu renunța la niciun lucrător din echipă, ci de a-i scuti pe angajați de anumite sarcini repetitive, pentru a avea timp să realizeze alte activități ale postului, mai importante și de a crește productivitatea muncii.

În prezent, managerii deja s-au obișnuit cu tehnologia Blockchain, care este la mare căutare și care este utilizată și în logistică. Se pare că criptomoneda devine un mijloc de plată folosit din ce în ce mai mult, mai ales în comerțul transfrontalier. Ponderea acestui comerț online în Europa a ajuns la 25,5% din totalul vânzărilor.

Unele branduri internaționale au decis să-și extindă activitățile pe piața românească (ex. Ikea, Pandora, H&M, Nespresso) însă nu se poate spune același lucru și despre companiile românești, care nu vor să se extindă în afara granițelor. Singurele care au făcut acest pas, sunt comaniile Farmec, FAN Courier, KitchenShop, Arabesque. Companiile analizează acest aspect al extinderii pe piețele vecine doar din motive logistice. Desigur, ei sunt conștienți de eficiența operațiunilor logistice în cazul ecommerce-ului transfrontralier și de avantajul competitiv în viitor.

Un alt aspect important este digitalizarea proceselor, pentru întreprinderile mari și mijlocii. Asta presupune implementarea de sisteme corespunzătoare pentru gestionarea optimă a depozitului, resurselor, firmelor și companiilor. Majoritatea industriilor care au legătură cu logistica înțeleg importanța digitalizării proceselor în prezent și caută soluții în acest sens, pentru a-și crește afacerile în viitor. Managerii fac investiții pentru a implementa sisteme moderne în scopul susținerii gestionării proceselor.

Cookies