ȘTIRI

Orient Express, celebrul tren care a ajuns luni în Gara de Nord, are 42 de pasageri. FOTO

Trenul Orient Express a ajuns luni, la ora 14:30, în Gara de Nord, fără niciun minut de întârziere faţă de ora anunţată. Sosirea trenului nu a fost anunţată pe panourile de sosiri-plecări ale Gării.  Accesul publicului pe peronul liniei 1, unde Orient Express a fost garat, a fost restricţionat timp de circa 30 de minute de către angajaţii unei firme private de securitate şi de circa 20 de agenţi de Poliţie care păzeau vagoanele luxoase ale trenului.  Până la urmă, accesul publicului pe peron a fost permis, iar bucureştenii s-au îngrămădit să vadă şi să facă poze cu celebrul tren. Vagoanele trenului au fost tractate de o locomotivă electrica a CFR şi nu de tradiţionala locomotivă cu aburi. 

Trenul va sta în Gara de Nord până mâine dimineaţa la ora 09:00. În această seară, călătorii vor vizita Palatul Parlamentului şi vor lua o cină luxoasă la restaurantul hotelului Hilton-Athenee Palace. 

Trenul a intrat în ţară duminica, la ora 23:00, pe la Punctul de Trecere a Frontierei Curtici, din judeţul Arad, iar în cursul dimineţii zilei de luni, trenul a făcut o oprire şi în Sinaia, unde călătorii au putut vizita Castelul Peleş şi alte obiective turistice ale oraşului. Trenul va pleca marţi dimineaţa din Gara de Nord, de la ora 09:00 către oraşul bulgăresc Varna, unde turiştii vor face o altă scurtă vizită, ca mai apoi să ajungă miercuri după-amiază în Istambul. 

Compania Venice Simplon Orient Express organizează în fiecare an, începând din 2000, călătoria cu acest tren pe ruta: Paris – Viena – Budapesta – Sinaia – București – Varna – Istanbul – București – Sinaia – Budapesta – Viena – Veneția. Trenul sosit astăzi în Gara de Nord are 14 vagoane, printre care şi vagoane de dormit, restaurant, salon şi sală de bal. Vagoanele datează din anii 1920 şi au fost restaurate. 

Organizată de compania Venice Simplon Orient Express, o călătorie cu trenul luxos costă 8.000 de euro pe ruta Paris – Istambul şi 6.000 de euro la întoarcere, pe ruta Istambul – Veneţia, potrivit lui Jean-Marie Moreaux, engineering manager al Venice Simplon Orient Express. Pe lângă preţul piperat al călătoriei, cei 42 de pasageri ai trenului trebuie să respecte şi un cod vestimentar.

Trenul Orient Express a început să circule din anul 1883 şi era o simplă rută feroviară internaţională. Pe parcursul anilor însă, ruta a devenit un simbol al luxului. Din 2009, ruta Orient Express, operată de Compagnie Internationale des Wagons-Lits (Compania Internațională de Vagoane de Dormit) a fost anulată datorită concurenţei puternice a liniilor aeriene low-cost şi a trenurilor de mare viteză. Din 1983, compania Venice Simplon Orient Express a fondat o linie feroviară privată pe trasee asemănătoare cu ale rutei originale Orient Express, folosind vagoane fabricate anii 1920-1930, restaurate şi recondiţionate.

 

 

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button