Printre avantajele aplicării noii directive se numără eliminarea tarifelor şi costurilor ascunse la servicii de Internet, eliminarea suprataxelor pentru utilizarea cărţilor de credit, o mai mare transparenţă a preţurilor, interzicerea opţiunilor predefinite pe site-urile Internet, şi termenul de 14 zile în care se poate renunţa la un contract de vânzare-cumpărare şi la bunul achiziţionat.
De asemenea, directiva prevede pentru consumatori drepturi consolidate în ceea ce priveşte rambursarea produsului cumpărat, introducerea unui model de formular UE de renunţare la contract, eliminarea suprataxelor pentru utilizarea cărţilor de credit şi a liniilor directe de asistenţă, informaţii mai clare cu privire la responsabilitatea plăţii aferente returnării bunurilor, o mai mare protecţie a consumatorilor în ceea ce priveşte produsele digitale şi normele comune pentru întreprinderi, care vor facilita schimburile comerciale ale acestora în întreaga Europă.
‘Armonizarea legislaţiei româneşti cu normele europene este o permanentă preocupare a ANPC. Respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor atât în ţară, cât şi în spaţiul comunitar este principalul nostru scop, drept pentru care depunem toate eforturile pentru realizarea acestuia. Vreau să-i asigur pe consumatori că ANPC face toate demersurile atât în ceea ce priveşte legislaţia din domeniu şi o permanentă actualizare atât cu normele europene, cât şi cu sesizările şi tendinţele pieţei actuale, dar şi demersurile noastre de prevenire, supraveghere şi control al pieţei. Transpunerea directivei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii este un succes care vine în sprijinul consumatorilor’, a precizat, pentru AGERPRES, preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.